کد خبر ۵۲۱۷۹ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
حجت الاسلام ذوالنور در یادواره شهدای روحانیت و مدافع حرم؛

وظیفه سنگین روحانیت در حوزه علمیه قم/ لیدرهای دستگیر شده در اغتشاشات قم پولدار بودند

دبیر کل کنگره شهدای روحانیت کشور گفت: امروز جریان های انحرافی در حوزه علمیه قم فعالانه کار می کنند، خشکه مقدس ها برای بریدن حوزه از نظام اسلامی به طور جدی سکولاریسم را ترویج می کنند؛ شیعه انگلیسی و ده ها طیف در حال شمشیر زدن به بدنه حوزه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور شب گذشته در یادواره شهدای روحانیت و شهدای مدافع حرم در پردیسان با حضور اقشار مختلف مردم که بیشتر این جمعیت را روحانیون تشکیل داده بودند با بیان این که دشمن با دو هدف، جنگ ناخواسته و نابرابر از زمین، دریا و هوا بر ما تحمیل کرده است، گفت: هدف اول سقوط کامل نظام اسلامی و پایتخت جمهوری اسلامی و هدف دوم تجزیه کشور بود.

وی ضمن بیان این که مردم در همه صحنه ها حاضر شده اند و پای اعتقاد و باور خود ایستاده اند، افزود: انقلاب ما ریشه در باور و اعتقاد دینی مردم دارد و مردم همیشه پشتوانه انقلاب بوده اند و با تأکید بر ارزش های دینی شاهد سرافکندگی ، یأس و شکست برخی جریانات و بقاء و اقتدار نظام اسلامی هستند.

دبیر کل کنگره شهدای روحانیت کشور شهدا را بهترین اسوه و الگو دانست و ادامه داد: شهدا در کنار همه اقشار مردم با همه وجود در دفاع از دین، ناموس و کیان این مملکت همه چیز را تقدیم کرده اند که روحانیت هم در این میان یک قشر تأثیر گذار بوده اند.

کلام رهبر انقلاب برای شهید چمران وحی مُنزل بود

وی با اشاره به این که روحانیت بیش از 70 عرصه تأثیرگذار در جنگ داشت، به هشت محور اشاره کرد و گفت: محورهای ایفای نقش کلی روحانیت، پشتیبانی، مسئولیت و مدیریت در جنگ، نقش فرماندهی، تبلیغی، رزمی، تخصصی، رزمی تبلیغی از مهم ترین محورهای تأثیر گذار روحانیت بوده است.

ذوالنور در خصوص نقش کلی روحانیت با بیان این که امام(ره) و برخی بزرگان از جمله مقام معظم رهبری در جنگ اثرگذاری محوری داشتند، گفت: یکی از عرصه های حضور مقام معظم رهبری در آن 35 روزی بود که در خرمشهر مقاومت می شد تا سقوط نکند، اگرچه ستاد جنگ های نامنظم با محوریت شهید مصطفی چمران بود ولی رهبر انقلاب در هدایت کلی نقش اصلی را داشتند و شهید چمران نکات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در این خصوص همانند وحی مُنزل اجرا می کرد.

وی مروری بر خاطرات شهدا و ایستادگی رزمندگان و روحانیون در زمان جنگ و همچنین نقش رهبر انقلاب در دفاع مقدس داشت و با یادی از روحانی شهید میثمی گفت: برخی شهدا همانند شهید میثمی که نمایندگی امام (ره) در قرارگاه خاتم بود تحصیلات زیادی نداشت اما گاهی جملات و حرف هایی را بیان می کرد که تا عمق جان فرماندهان اثر می گذاشت.

"آتش بس" به معنای صلح نیست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اشاره کوتاهی به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور داشت و افزود: این فتنه ها موضوع جدیدی نیست زیرا در سراسر تاریخ وجود داشته است.

وی ادامه داد: در زمان جنگ بعد از فتح خرمشهر که عملیات بیت المقدس را انجام دادیم عربستان می گفت "آتش بس" ، همه خسارت را می دهیم که دروغ بود!؛ "آتش بس" به معنای صلح نیست ؛ امروز ذهن جوانان ما را از ابهام و دروغ پُر می کنند، آتش بس به معنی رسمیت دادن به حضور دشمن در خاک خودمان است.

ذوالنور عنوان کرد: آقایانی که اکنون در دانشگاه های ما محور مقابله با ولایت، نظام و ارزش ها به عنوان مردم سالاری و .... هستند اگر بتوانند ذهن دانشجوی جوان را خراب کنند که بعد از بیت المقدس نباید جنگ را ادامه می دادیم برای پیش برد اهدافشان شما را خلع سلاح کردند.

رسالت روحانیت در حوزه علمیه قم بسیار سنگین است

وی خطاب به روحانیت گفت: در زمان جنگ جبهه و خط خودی و دشمن مشخص بود، امروز روحانیت باید شبهات را از بین ببرند، این جبهه را مشخص کنند و بین حرف های درست و غلط فاصله بیاندازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این که امروز جریان های انحرافی در حوزه علمیه قم فعالانه کار می کنند، گفت: خشکه مقدس ها برای بریدن حوزه از نظام اسلامی به طور جدی سکولاریسم را ترویج می کنند؛ ورشکسته های سیاسی که آن ها را از هر استانی بیرون کردند امروز با ایجاد یک دفتر و تفکر آلوده خود طلبه پروری می کنند و آن ها را میکروب زده در داخل جامعه رها می کنند.

وی رسالت روحانیت در حوزه علمیه قم را بسیار سنگین دانست و افزود: امروز احمدالحسن، امام زمانی ها، شیعه انگلیسی و ده ها طیف در حال شمشیر زدن به بدنه حوزه هستند تا آن را تیکه پاره کنند و هر تیکه را برای نابودی به جایی بفرستند.

لیدرهای دستگیر شده در اغتشاش قم پولدار بودند

ذوالنور با بیان این که قم همیشه خط شکن بوده است، در واکنش به اغتشاشات اخیر در قم و شهرهای دیگر گفت: چرا باید در قم اغتشاش راه بیفتد و شعارهایی خلاف نظام بدهند زیرا مقوله ی کثیف انگلیسی آمریکایی نسبت به نظام اسلامی عقده دارند.

وی با افشاگری از اغتشاش اخیر که در قم صورت گرفت، بیان داشت: این اتفاق توسط آدم های فقیر ایجاد نشد بلکه بالای 50 درصد آن ها آدم های پولداری بودند که به عنوان لیدر دستگیر شدند و در نقاط دیگر کشور هم اینگونه بود

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com