کد خبر ۵۲۲۸۷ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
محمد غفاری:

خاطره‌ای که با شعرخوانی در مقابل مقام معظم رهبری به یادماندنی شد

کانون خبرنگاران نبأ: محمد غفاری، شاعر در بیان شیرین‌ترین خاطره خود گفت: یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین خاطرات من از دوران شاعری‌ام شعر خواندن در مقابل مقام معظم رهبری است اما از آنکه بگذریم چند دقیقه پیش از خواندن شعر وقتی که برای نماز آماده می‌شدیم روز صائب تبریزی را به رهبر معظم تبریک گفتم و ایشان بسیار خوشحال شدند و از من تشکر کردند و این علاقه‌مندی مقام معظم رهبری به شعر و فضای ادبی برای من بسیار جالب و به یاد ماندنی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، محمد غفاری، شاعر با حضور در برنامه تلویزیونی «شابک» در خصوص وضعیت شعر استان قم، گفت: هنر قم همیشه هنر رو به رشد و خوبی بوده و شعر قم جایگاه خوبی دارد و از آنجا که با اندیشه سروکار دارد و علوم انسانی رشته‌های ادبی در قم جایگاه خوبی دارند شعر قم هم رشد خوبی داشته است.
این شاعر در ارتباط با کتاب‌هایی که در زندگی‌اش تأثیرگذار بوده‌اند، عنوان کرد: کتاب «قلندر و قلعه» از یحیی یثربی که درباره سهروردی است باعث شد من به مطالعات فلسفی علاقه‌مند شوم و درباره سهروردی تحقیقات گسترده‌ای انجام دادم و در حوزه شعر کتاب‌های قیصر امین‌پور برای شعر گفتن در من ایجاد انگیزه می‌کرد.
وی افزود: کتاب شعر «آستانه» مجموعه اشعار من برای اهل بیت(ع) است که اولین و در حال حاضر تنها کتاب منتشر شده از من است.
غفاری با اشاره به وضعیت مطالعه در کشور، بیان کرد: مطالعه در کشور ما خیلی اوضاع بدی ندارد و به آن اسفناکی که عنوان می‌شود نیست. مردم مطالعه می‌کنند اما نوع مطالعه متفاوت است و مجلات و روزنامه‌ها و صفحات مجازی را هم در بر می‌گیرد. شاید سرانه مطالعه کتاب خیلی خوب نباشد اما من فکر می‌کنم مردم ایران هر روز به دانسته‌های خود اضافه می‌کنند و مطالعات جانبی خوبی دارد.
این شاعر در بیان شیرین‌ترین خاطره خود، گفت: یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین خاطرات من از دوران شاعری‌ام شعر خواندن در مقابل مقام معظم رهبری است اما از آنکه بگذریم چند دقیقه پیش از خواندن شعر وقتی که برای نماز آماده می‌شدیم روز صائب تبریزی را به رهبر معظم تبریک گفتم و ایشان بسیار خوشحال شدند و از من تشکر کردند و این علاقه‌مندی مقام معظم رهبری به شعر و فضای ادبی برای من بسیار جالب و به یاد ماندنی بود.
غفاری با اشاره به کتاب‌هایی که هر ایرانی باید آنها را مطالعه کنند، اظهار کرد: قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از کتاب‌هایی هستند که هر ایرانی باید حتما و مکرر آنها را مطالعه کند و کتاب دیگری که من علاقه زیادی به آن دارم کتاب «داستان پیامبران» است و نیز کتاب «قلندر و قلعه» و دیوان حافظ.
وی در پایان عنوان کرد: آرزو می‌کنم مردم کتاب‌هایی بخوانند که نتوانند تا پایان کتاب آن را زمین بگذارند و آن‌قدر برای‌شان جذاب باشد که بعدها دوباره آن را مرور کنند.
یادآور می‌شود، معرفی و متن‌خوانی کتاب «این مرد از همان موقع بوی مرگ می‌داد» به قلم محمد حنیف از دیگر بخش‌های برنامه شابک بود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com