کد خبر ۵۲۳۳۷ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۴
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم خبر داد؛

شناسایی ۳۲۵۳ ملک مربوط به دستگاه‌های دولتی در قم

قم - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم می‌گوید دستگاه‌های دولتی در استان قم سه هزار و ۲۵۳ ملک دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، عادل علیپور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که پیش از ظهر چهارشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به پیگیری ۱۲ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط وزارت اقتصاد و دارایی که چهار پروژه برش استانی دارد، اظها رکرد: دو پروژه را در استان‌ها ادارات کل انجام می‌دهند و دو پروژه با مدیریت وزارت اقتصاد در کل کشور پیش می‌رود.

وی بهبود هشت پله‌ای کشور در کسب و کار، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، طراحی و استقرار خزانه‌داری الکترونیک و مولدسازی دارایی‌های دولت را چهار پروژه اقتصاد مقاومتی دانست که وزارت اقتصاد و دارایی در استان‌ها دنبال می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم با اشاره به اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت در سطح کشور به عنوان یک ابرپروژه ملی در اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، گفت: برای انجام آن در سطح استانی نیاز به تغییر رویه‌ها داریم.

وی با اشاره به اجرای هزار و ۶۵۰ ساعت آموزش برای هدف مولدسازی دارایی‌های دولت در استان قم افزود: در گام نخست دستگاه‌هایی که مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که در استان ۵۸ دستگاه را شامل می‌شوند باید املاک خود را ارائه کنند.

علیپور با اشاره به وجود ۳ هزار و ۲۵۳ ملک دولتی در قم خاطرنشان کرد: احصای این املاک امسال نیز ادامه دارد و دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام کنند.

به گفته وی، با همکاری مدیران، استان قم به عنوان نخستین استان فاز اول طرح را در سال گذشته به نتیجه رسانده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قم از رسانه‌ها خواست ارزش ریالی املاک دستگاه‌های دولتی در قم را بازگو نکنند. آنطور که وی می‌گوید ارزش این املاک ۴۷ برابر اعتبارات استانی قم است که پیش‌بینی می‌شود این رقم ۳۰ درصد از کل املاک دستگاه‌های دولتی در استان قم باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com