کد خبر ۵۲۳۶۴ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۲

تصویب انتشار 3000 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای طرح متروی قم

قم - ایرنا - انتشار 3000 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تامین مالی مرحله نخست طرح متروی قم در جلسه شورای قطار شهری قم به ریاست استاندار قم تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از چهارشنبه شب ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در این جلسه با اشاره به اهمیت قطار شهری به عنوان بستر قابل اطمینان، ارزان و سریع حمل و نقل، تلاش برای تحقق اعتبارات طرح متروی قم جهت بهره برداری از این طرح در زمان بندی تعیین را خواستار شد.
گزارش پیشرفت مرحله نخست بهره برداری از طرح مترو نیز در این جلسه توسط مشاور این طرح ارائه گردید و مقرر شد در راستای راه اندازی مرحله اول این طرح تا پایان سال 97، پیمانکار و تیم مشاور هماهنگی و اقدام های لازم را صورت دهند.
پیگیری جت تامین واگن های مورد نیاز متروی قم و نیز پیگیری اخذ وام 50 میلیون یورویی از شرکت چینی برای خرید تجهیزات و ساخت ایستگاه ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.
اعضای شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب هفته جاری و در بیست و ششمین جلسه رسمی این شورا لایحه 2 فوریتی اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ سه هزار میلیارد ریال را تصویب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در این جلسه ضمن قرائت این لایحه شهرداری اظهار داشت: مطابق قانون، تعهد و تضمین پرداخت 50 درصد اصل و سود اوراق یاد شده بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد و در لایحه 97 نیز ردیف مجزایی برای بازپرداخت سود این اوراق پیش بینی شده است.
محسن محرری افزود: شهرداری قم بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر در سر رسید موقت این نرخ تعیین شده، اصل و سود اوراق مشارکت را پرداخت می کند.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
مسیر خط B متروی قم نیز از پردیسان به سمت میدان مصلای قدس، خیابان ارم، حرم حضرت معصومه(س)، خیابان 19 دی و پایانه شمالی است.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com