کد خبر ۵۲۴۱۵ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۴

آیت‌الله فاضل لنکرانی: دین زدایی هدف اصلی استعمار است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز مسئله دین زدایی هدف اصلی استعمار است، یعنی اگر اهداف آمریکا و اسرائیل را بخواهیم خلاصه کنیم، جواب آن یک کلمه دقیق و روشن است و آن‌هم دین زدایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه آستارا و اندیمشک، با اشاره به توفیق خدمتگذاری به دین خدا اظهار داشت: در دنیای امروز، دشمن یک هدف دارد و آن، دین زدایی است، پیش از انقلاب جریان‌هایی مثل توده با دین مقابله می‌کردند اما تقابل آن‌ها معمولاً علمی بود و به‌زعم خودشان یک شبهات علمی را ایجاد می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز مسئله دین زدایی هدف اصلی استعمار است، یعنی اگر اهداف آمریکا و اسرائیل را بخواهیم خلاصه کنیم و ببینیم که دنبال چه هستند که این‌همه برای دنیا مشکلات مختلف ایجاد می‌کنند، جواب آن‌یک کلمه دقیق و روشن است و آن‌هم دین زدایی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند دین را از جامعه و بشر بگیرند، البته این‌ها کارهای زیادی در گذشته هم انجام داده‌اند اما موفق نشده‌اند، به عنان نمونه تدوین منشور حقوق بشر برای تمام دنیا، ظاهری بسیار زیبایی دارد و می‌گویند می‌خواهیم حقوق بشر حفظ شود، اما هر انسان منصف و عاقلی که این را ببیند، متوجه می‌شود که هدف اصلی آن‌ها از حقوق بشر این است که خدا و در دین حقی وجود ندارد و هر چه هست و نیست، همین است.

وی با اشاره به اهداف دشمنان و اهمیت دشمن‌شناسی ابراز کرد: اگر این هدف روشن نمی‌شد، ارزش خدمت به دین و طلبگی مشخص نبود، زمانی که هدف دشمن برای ما مشخص باشد، می‌فهمیم که دین‌شناسی واجب است.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: دین‌شناسی امری واجب است و امروز هیچ‌چیز واجب‌تر و بالاتر از دین‌شناسی نداریم، باید خدمتگزار دین مبین اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) باشیم و این روشی که ما به‌عنوان طلبگی داریم، اصلاً با هیچ شغلی قابل‌مقایسه نیست، مبادا کسی بیاید در فضای مجازی با بی‌توجهی بگوید که مهندسی بعد از 4 سال می‌تواند یک سد بسازد اما یک طلبه بعد از 15 سال چه‌کار می‌تواند بکند.

وی ادامه داد: طلبه اگر یک روز در حوزه به شکل صحیح درس بخواند، ارزش کار او با همان سدسازی قابل‌مقایسه نیست، اگرچه سدسازی مهم و ارزشمند است، اما درست درس خواندن در حوزه، با هیچ شغلی در دنیا قابل قیاس نیست، و مگر ما می‌توانیم شغل و وظیفه پیامبران را با سایر امور مقایسه کنیم؟

فاضل لنکرانی عنوان کرد: از اساتید خود عاجزانه بخواهید هفته‌ای یک ساعت ارزش کار طلبگی را برای شما بیان کنند، درست است که در زمان ما به خاطر ضرورت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، وظیفه مضاعفی پیداکرده‌ایم و این نظام برای استمرار، نیاز به فقها، قضات، کارشناسان دینی، مدرسان و مفسران دارد، البته این‌ها سر جای خود، ولی حوزه علمیه در حکومت اسلامی وظیفه شناخت دین خدا و هدایت مردم را دارد.

وی با بیان اینکه فقه به برکت نظام اسلامی دچار تحولات گسترده‌ای شده است، گفت: فقه ما به برکت نظام جمهوری اسلامی تحولات گسترده‌ای داشته و به‌قدری توسعه پیداکرده که اگر امروز مسائل سایر علوم را یک‌طرف و مسائل دین را طرف دیگر قرار دهند، سؤالات پاسخ نداده درباره دین، صدها برابر بیشتر از سؤالاتی است که درباره علوم دیگر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تهذیب و تزکیه را از دیگر مسائل مهم برای طلاب دانست و افزود: در این زمان، بیش از گذشته نیاز به تهذیب و تزکیه داریم، تزکیه در قرآن بسیار تأکید شده است، آثار و عوامل تزکیه و موانع آن را موردبررسی قرار دهید، بر روی تزکیه باید کار کنیم چون به انسان هویت می‌دهد، تزکیه از انسان وجود دیگری می‌سازد و حقیقت دیگری برای انسان ایجاد می‌کند و ما باید در مسیر تزکیه و تهذیب قدم برداریم.

وی با تأکید بر اینکه مطالعه کتب مختلف باید موردتوجه طلاب قرار گیرد، اظهار داشت:در زمان ما کتاب‌های اخلاقی درباره زندگی بزرگان نوشته‌شده است، البته ممکن بوده در برخی کتاب‌ها موارد خلاف واقع هم ذکرشده باشد که باید خودتان متوجه آن‌ها باشید، گاهی ممکن است نقل‌کننده از طرف خودش چیزهایی را اضافه کرده باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com