کد خبر ۵۲۴۱۸ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۹

فرهنگ دینی در میان خانواده‌ها اشاعه یابد

مدیر مرکز تخصصی نماز گفت: با پیاده کردن فرهنگ دینی در خانواده‌ها، فرزندان کمتر با مشکلات دینی و اعتقادی روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر آیتی ظهر امروز در همایش تخصصی ائمه جماعات مدارس استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، امسال را هشتمین سال تأسیس مرکز تخصصی نماز خواند و اظهار داشت: در هشت سال حدود چهار هزار نفر از معلمان پایه سوم ابتدایی دختران استان قم و تا پایان بهمن‌ماه نیز تمام مدیران مدارس متوسطه استان قم آموزش‌های لازم را در خصوص نماز دیده‌اند.

وی افزود: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه پیرامون ارزش بالای مبلغینی که در مدارس فعالیت می‌کنند، فرموده است قلب نوجوان مانند زمین آماده کشت است که امروز در اختیار ائمه جماعات قرار گرفته و آن‌ها وظیفه خطیر رشد و کمال نوجوان را به عهده‌دارند.

مدیر مرکز تخصصی نماز بعد از رسالت پیامبر(ص)، نخستین واجب را نماز دانست و تصریح کرد: بهترین نکات در نماز وجود دارد، چراکه نماز خداشناسی و تشکر کردن را به مردم آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر ائمه جماعات بتوانند سوره لقمان را قرائت کرده و تفسیر آن را درک کنند می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان حضور در مدارس نکات جدیدی را آموخته و به مخاطبین بیاموزند، ابراز کرد: از 13 سالگی تا 20 سالگی سومین دوره تربیت فرزندان است که به‌نوعی دوره دلیل و مدرک است و پدر و مادران وظیفه‌دارند تا در این دوره همه کارها را با دلیل و مدرک انجام دهند.

آیتی با اشاره به اینکه ائمه جماعت نباید تمام زمانی که در اختیار دارند را به بیان احکام نماز بپردازند، تصریح کرد: بیان احکام نماز در مدت‌زمانی که ائمه آن را در اختیار دارند سبب سخت جلوه دادن نماز در میان دانش‌آموزان می‌شود، اما اگر این زمان را به بخش‌های بیان احکام و زیبایی‌های نماز تقسیم کنند قطعاً دانش‌آموزان به بیشتر به سمت نماز و دین خواهند آمد.

وی با بیان اینکه والدین باید فرهنگ دینی را خانواده‌ها پیاده کنند، خاطرنشان کرد: با پیاده کردن فرهنگ دینی در خانواده‌ها، فرزندان کمتر با مشکلات دینی و اعتقادی روبه‌رو می‌شوند.

مدیر مرکز تخصصی نماز معرفی الگوهای مناسب برای دانش‌آموز را به‌عنوان بهترین راه تربیت آنان دانست و عنوان کرد: عضو کردن دانش‌آموزان در هیئت‌های مذهبی و بردن آنان به اردوهای راهیان نور سبب افزایش غیرت آنان به دین و اسلام می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com