کد خبر ۵۲۴۱۹ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۹

نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی کشور در قم برگزار شد

نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی کشور با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، نشست صمیمی نخبگان تبلیغی کشور با عصر امروز به حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری و حجج‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی، فرحزاد، راشد یزدی، حسینی قمی، عالی، تائب، سرلک، میر شفیعی، تراشیون و نظری منفرد در ساختمان اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.

در این جلسه هم‌اندیشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: مأموریت‌های کلان و اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سه بخش قرآنی، بقاع متبرکه و موقوفات تقسیم‌بندی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی با اشاره به برخی از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: جهت‌گیری برای رسیدن به 10 میلیون نفر حافظ کل قرآن کریم هدف عمده و کلانی بوده که سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق آن حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی نیز در این جلسه ابراز کرد: باید شرایط ساخت و واگذاری خانه برای زوج‌های بدون خانه را سازمان اوقاف دنبال و عملیاتی کند، چراکه این اقدام امری بوده که در صدر اسلام نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی عنوان کرد: مبحث مشارکت در امور خیر نیز از دیگر اموری بوده که باید فرهنگ‌سازی‌های آن در جامعه به‌درستی ترویج شود، چراکه اثر مشارکت در امور خیر بسیار بزرگ و ارزشمند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به رسالت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تأکید کرد: اوقاف باید در بخش مأموریت خود درزمینه قرآن در عرصه قرآن باوری، تلاوت، تدبر،عمل به قرآن، تبلیغ قرآن و دفاع از قرآن گزارش‌های خود را به‌درستی ارائه و برای مبلغین مذهبی تبیین کند،

وی با تأکید بر رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درزمینه بقاع متبرکه عنوان کرد: معرفت افزایی نسبت به امامزادگان، شناسایی ظرفیت امامزادگان و تبیین نیازهای مردم به این منبع‌های معرفت باید به‌درستی تبیین شود تا دید درست و منطقی از وجود این بقاع متبرکه در بین مردم ایجاد شود.

این خطیب توانا خاطرنشان کرد: در زمینه وقف باید فرهنگ‌سازی‌ صورت گیرد تا وقف سازی جای وقف سوزی‌ها را بگیرد، در مبحث نیت وقف نیز باید مبحث نیات عام را در جامعه ترویج کرد تا نتایج حاصل از این کار مشمول حال تمامی مردم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سرلک نیز همچنین تصریح کرد: سازمان اوقاف به دلیل گردش مالی بزرگ و فراوانی که دارد که می‌تواند در دوره‌های چندساله، مشکلات بسیار بزرگی را در کشور حل کند تا مسئله کارآمدی نظام نیز در این زمینه تقویت شود.

وی ادامه داد: مسئله امور خیریه ازجمله اموری بوده که باید سازمان اوقاف در آن‌ها پیش‌قدم شود چراکه حرکت سازمان اوقاف درزمینهٔ امور خیریه در حال حاضر قابل‌توجه نیست، ذهنیت درستی از وقف در کشور وجود ندارد درحالی‌که اگر سازمان وقف مسائلی مانند ازدواج و مسکن را متولی شود نگاه و ذهنیت مردم نیز نسبت به این سازمان تغییر پیدا خواهد کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com