کد خبر ۵۲۴۲۲ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۴

برگزاری همایش نماز و خانواده /مدیرکل ارشاد قم : سبک زندگی اسلامی - ایرانی دربین جوانان باید ترویج شود

قم- ایرنا- همایش نماز و خانواده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور جمعی از خانواده ها و نوجوانان روز پنجشنبه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی – هنری شهید سید مرتضی آوینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با تاکید بر این که هنوز هم نهاد خانواده تاثیرگذارترین نهاد درافراد است، گفت: اگر می خواهیم فرزندان ما نمازخوان باشند، باید خود ما به مساله نماز اهمیت دهیم و آن را بزرگ بشماریم.
سید موسی حسینی کاشانی، با بیان این که سبک زندگی ما در زندگیِ ما نمود پیدا می کند، اظهار کرد: نماز نماد و نشانه ای در زندگی ما و یکی از سبک های زندگی اسلامی است.
وی با اشاره به این که همگان به این امر اذعان دارند که نماز ما را از بسیاری از بدی ها دور می کند و به سوی حق تعالی رهنمون می سازد، گفت: به طور حتم نماز می تواند در رفتار، گفتار و کردار ما تاثیر مثبتی داشته باشد.
وی نماز خواندن را امری مهم در ایجاد آرامش روانی خانواده دانست و هدف از برگزاری چنین همایش هایی را، تبیین این مساله برای آحاد همه جامعه برشمرد و بر تداوم برگزاری چنین برنامه هایی برای تقویت بنیان های اعتقادی نسل جوان و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما می باشد که در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنیم و برای تحقق فرمایش های ایشان تلاش نماییم.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز در این همایش، با تاکید بر اهمیت ترویج و تبیین فرهنگ نماز در جامعه اظهار کرد: کسانی که در این مساله تلاش می کنند، کارشان بسیار مهم و حایز اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی با بیان این که توجه به معارف اسلامی از جمله نماز افراد جامعه را از بدی و کارهای نادرست دور می کند، گفت: هر چه بیشتر بتوانیم فرزندان خودمان را با نماز پیوند بزنیم، کار بزرگ و ارزشمندی انجام داده ایم.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مساله نماز خاطرنشان کرد: کسانی که در مساله نماز و گسترش آن در جامعه مشارکت دارند، کار بزرگ و ارزشمندی را انجام می دهند و در این امر همه باید همکاری داشته باشند.
هم چنین حجت الاسلام والمسلمین روح الله ملکی از کارشناسان نماز استان قم در این مراسم گفت: فرزندان خود را با مهربانی و عطوفت و برای کسب معرفت خودشان و رضای پروردگار بلندمرتبه به امر نماز تشویق و ترغیب کنیم.
وی با تاکید بر این که رفتار درست ما در تشویق و ترغیب دیگران از جمله فرزندانمان به معارف اسلامی مانند نماز موثر است، گفت: باید به درستی فلسفه و اهمیت نماز خواندن را برای نسل جوان بازگو کنیم.
وی با اشاره به این که خوشرویی و مهربانی در انتقال مفاهیم دینی موثر است، گفت: برای آن که فرزندان ما به امر نماز و معارف اسلامی توجه و اهتمام داشته باشند، باید به سایر نیازهای آنها نیز توجه کنیم و نسل جوان را با نماز مانوس نماییم.
پخش نماآهنگی درباره نماز و اجرای سرود «سرزمین من» توسط گروه سرود رهروان ولایت از دیگر برنامه های این همایش بود.
این همایش با حضور تعدادی از مسئولان استان، کارشناسان و فعالان نماز، خانواده ها و کودکان و نوجوانان برگزار شد و در پایان این آیین از تعدادی فعالان عرصه نماز استان قم تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
7406/ 6133/خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com