کد خبر ۵۲۴۲۴ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۷

رهبر و بانک| انتقاد صریح آقا به حوزه؛ بعضی «پول»، «اعتبار» و «بانک» را نمی‌شناسند

رهبر معظم انقلاب با توجه به تسلط کامل بر موضوع «پول و بانک»،‌ در جلسه پرسش و پاسخ با دانشگاهیان انتقادات جدی در این عرصه را متوجه حوزه‌های علمیه دانستند.

خبرگزاری تسنیم ــ پرونده ویژه «باجِ باجه»، بخش 128

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب طی سه دهه گذشته در حوزه پول و بانک، که نشانگر اشراف کامل معظم‌له بر این موضوع تخصصی است، گزیده بیانات ایشان طی سه دهه گذشته در این حوزه استخراج شده و به مرور منتشر می‌شود.

+ بیشتر بخوانید

«اصحاب سبت» بانکی

انتقاد از حوزه علمیه در عرصه «پول و بانک»

اصلاح دستگاه بانکی، بزرگترین سنگر اقتصادی امروز

وظیفه روحانیت درباره «ربا» در جمهوری اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه 22 اردیبهشت 1377، در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران‌ بر اهمیت «موضوع‌شناسی در حوزه پول و بانک» تأکید کردند و فرمودند:

«یکی از کمبودهای اساسی فقه ما، ضعف معرفت به موضوعات است؛ چون حکم فقهی، حکمی کلّی است که بر روی موضوع سوار می‌شود؛ به یک موضوع تعلّق پیدا می‌کند. اگر فقیه موضوع را نشناسد، در شناخت حکم و در تطبیق، اشتباه خواهد کرد؛ کما این‌که مثلاً در زمینه مسائل مالی، بعضیها پول را نمی‌شناسند، اعتبار بانکی را نمی‌شناسند، بانک را نمی‌شناسند؛ در نتیجه حکم ربای قرآنی را درست نمی‌فهمند و ممکن است طور دیگری فتوا بدهند. این یک مثال است؛ مثالهای فراوان دیگری هم وجود دارد. موضوع‌شناسی، خیلی خوب است؛ من استقبال می‌کنم. این کار خوبی است؛ البته راهش ارتباط با حوزه قم است. خوب است جناب آقای ابوترابی این زحمت را هم بکشند و این برادران را که به این کار علاقه‌مند هستند، با حوزه قم و مدیریّت قم آشنا کنند.»

+ صفحه پرونده ویژه «باجِ باجه» در تسنیم با موضوع «پول و بانک» اینجا در دسترس است

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com