کد خبر ۵۲۴۲۵ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۲
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ دفاع مقدس مهجور مانده است/ مصلحت اندیشی در تعیین قیمت بنزین

قم - نماینده مردم قم در مجلس، ریشه حل مشکلات کشور را توجه به فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: متأسفانه بسیاری از ارزش‌های دفاع مقدس بازگو و جاری نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه پنج‌شنبه در دومین جشنواره ملی فیلمنامه دفاع مقدس هشت نوشت که در تالار مرکزی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امنیت کنونی کشور مرهون مدافعان حرم است، گفت: اگر مدافعان حرم اهل بیت(ع) هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور با ایادی استکبار جهانی مقابله نمی‌کردند امنیت و آسایش کنونی کشور زیر سٶال می‌رفت.  

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تمام دنیا تمام قد علیه انقلاب اسلامی ایران موضع مشترک گرفته بودند، اظهار کرد: جوانان این مرز و بوم با ایمان قلبی و توکل به خدا و ظرفیت‌های کم نظیر دست دشمنان را از کشور کوتاه کردند.  

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش کم نظیر زنان در دوران جنگ تحمیلی، گفت: زنان به عنوان پشتیبان در دوران دفاع مقدس موجب شدند که وابستگی کشور به اقلام و کالاهای خارجی بسیار کمتر شود.  

امیرآبادی فراهانی به تصویرکشیدن ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس به زبان هنر را ضروری دانست و گفت: بخش مهمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را دانش آموزان تشکیل می‌دادند که با التماس و تغییر شناسنامه‌های خود راه دفاع از کشور را در پیش گرفتند.  

وی رزمندگان را اسوه اخلاق مداری و عرفان الی الله ارزیابی کرد و افزود: متأسفانه به دفاع مقدس خیلی ناچیز و کم پرداختیم و در واقع ارزش‌های غنی رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان مغفول و مظلوم واقع شده است.  

از هنرمندان دفاع مقدس حمایت نمی‌شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای دیگر تلاش‌های سربازان خود را به شدت بزرگ نمایی و جلوه می‌دهند، گفت: متأسفانه در کشور ما یادمان‌ها و موزه‌های دفاع مقدس تمام و کمال ساخته و تشریح نشده است.  

وی توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس را برای دوران کنونی کشور ضروری ارزیابی کرد و گفت: اگر سبک زندگی و مقاومت‌ها وخود سازی‌هایی که در این دوران از مردم و رزمندگان شاهد بودیم تقویت و ترویج شود برای وضعیت فعلی کشور می‌تواند کارساز باشد.  

امیرآبادی خواستار توجه هنرمندان به بازتاب و توسعه اخلاق و روحیه رزمندگان دفاع مقدس شد و ادامه داد: دفاع مقدس آیینه تمام نمای عشق، ایثار و قداکاری و عاری از هرگونه سیاسی کاری، آلودگی و حقه بازی است.  

وی با تأکید بر این مسأله که حمایت کافی از هنرمندان عرصه دفاع مقدس نمی‌شود، گفت: وقتی هنر رزمندگان دوران دفاع مقدس با از جان گذشتگی و خون این عزیزان به ثبت رسیده است چرا نباید دولت و مجلس با حمایت‌های مادی و معنوی خود از مروجان ارزش‌های دفاع مقدس حمایت نکنند؟  

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تدوین و ثبت خاطرات و تجربیات دوران دفاع مقدس گفت: البته باید در اشاعه هنری این دوران از غلو و بازتاب‌های هیجانی پرهیز کنیم تا حق مطلب به درستی ادا شود.  

تمام درآمدهای مالیاتی و نفتی دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضهار داشت: متأسفانه سبک زندگی مردم از ارزش‌های اصیلی مانند دفاع مقدس الگو برداری نمی‌کند و با چالش‌های بسیاری مواجه است.  

وی با تأکید بر اینکه دولت گرفتاری‌های فراوانی دارد، گفت: در شرایط کنونی باید دولت را در مباحثی مانند ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی همراهی کرد.  

نماینده مردم قم در خانه ملت با اشاره به اینکه تقریبا تمام درآمدهای مالیاتی و نفتی دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود، گفت: تنها سالانه بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از بودجه صرف تأمین حقوق و مزایای کارکنان دولت می‌شود.  

وی از پرداخت ۹۸ هزار میلیارد تومانی حقوق به بازنشستگان دولت خبرداد و گفت: حدود ۲۱۰ هزار تومان هم صرف دیگر هزینه‌های جاری دولت می‌شود.  

دولت گرفتارهای زیادی دارد

امیرآبادی با تأکید بر اینکه دست دولت برای اجرای پروژه‌های کلان و عمرانی بسته است، گفت: در حال حاضر تنها بستر تأمین بودجه‌های غیر جاری و هزینه‌ای تهیه و توزیع اوراق مشارکت است که به نوعی قرض محسوب می‌شود.  

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در مدیریت هزینه‌ها و اقتصاد کشور برنامه‌های خاصی را در دستور کار قرار دارد، گفت: احتمال دارد از سال آینده حقوق مدیران ارشد مانند استانداران، وزرا و وکلای مجلس و... تا ۱۰ درصد کاهش یابد.  

وی افزایش رقم ثابت حقوق کارکنان دولت را عادلانه و غیر قابل قبول دانست و گفت: وقتی دولت اعلام می‌کند که مثلا ۱۰ درصد حقوق کارکنان افزایش می‌یابد بین کسی که یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد و با کسی چند میلیون حقوق می‌گیرد فاصله تبعیض آمیزی ایجاد می‌شود.  

امیرآبادی فراهانی فاصله طبقاتی میان مردم را معضل جبران ناپذیری اعلام کرد و گفت: افزایش حقوق پلکانی سبب می‌شود کسی که حقوق بالایی می‌گیرد برخلاف حداقل بگیران از درصد افزایش بسیار کمتری برخوردار شود.  

مصرف سالانه ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور

وی از پیگیری مجلس برای اجرای طرح معافیت‌های مالیاتی برای حداقل بگیران دولتی خبر داد و گفت: در پرداخت نظام مالیاتی هم باید رویکرد عادلانه و متناسب با درآمد افراد ایجاد کنیم.  

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه سال آینده قیمت انواع سوخت‌ها افزایش نخواهد داشت، گفت: در کشورهایی مانند ترکیه، افغانستان و پاکستان قیمت سوخت بسیار گران است. در عربستان قیمت بنزین تا ۲ برابر افزایش یافته است.  

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود، گفت: بنزین بسیاری از مجاری قاچاقاق وارد کشورهای همسایه می‌شود.  

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در تعیین قیمت بنزین مصلحت اندیشی کردیم، گفت: به هرحال دولت با همین قیمت تعیین شده مجبور است سال آینده را مدیریت کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com