کد خبر ۵۲۴۳۳ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

هنرمندان رسالت مهمی در معرفی شهداء و ارزش های دفاع مقدس دارند

احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: با وجود اهمیت بزرگداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان، هنوز موفق نشده ایم به شکل مطلوبی جلوه های دفاع مقدس را در جامعه بازسازی نمائیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه پنج شنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی هشت نوشت که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد عنوان کرد: شهیدان در مسیر انقلاب و حفظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی، جانفشانی های زیادی کردند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: باید قدردان شهیدان به واسطه ایثارگری های آن ها باشیم در این باره بهترین روش برای قدردانی، بزرگداشت یاد و خاطره آن ها و معرفی شهیدان به نسل جوان است.

وی تصریح کرد: جوانان غیور ایرانی در طول جنگ تحمیلی توانستند با اراده ای پولادین در برابر دشمنان ایستادگی کنند و امنیت و آرامش را برای کشور به همراه آورند.

امیرآبادی فراهانی اظهار داشت: دوران دفاع مقدس سرشار از جلوه های ارزشمند و عشق به خداوند و ایثار و فداکاری است و باید این موضوعات مهم در قالب هنر به مردم معرفی گردد.هنرمندان رسالت مهمی در معرفی شهداء و ارزش های دفاع مقدس دارند

وی عنوان کرد: هنرمندان رسالت مهمی در معرفی شهداء و ارزش های دفاع مقدس دارند و می توانند با آثار فاخر به این رسالت مهم جامه عمل بپوشانند.

نماینده مردم قم در مجلس یادآور شد: با وجود اهمیت بزرگداشت دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان، هنوز موفق نشده ایم به شکل مطلوبی جلوه های دفاع مقدس را در جامعه بازسازی نمائیم.

وی گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید به خوبی در جامعه نهادینه شود در این زمینه هنرمندان می توانند به تولید آثار هنری با محوریت زندگی شهیدان و ارزش های دفاع مقدس بپردازند.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: در واقع همه وظیفه داریم در جهت تبیین فرهنگ ایثار و دفاع مقدس گام برداریم تا به فراموشی سپرده نشود.

وی خاطرنشان کرد: بیرون راندن دشمن از خاک ایران اقدامی ارزشمند بود و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود، امروز نیز مردم احترام ویژه ای برای شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم قائل هستند و نسبت به خانواده شهداء با تکریم رفتار می کنند.

وی یادآور شد: باید دفاع مقدس و یاد شهیدان را زنده نگاه داریم به واقع دفاع مقدس حرکتی خالصانه و دور از تمام بازی‌های سیاسی بود.

امیرآبادی عنوان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی به همراه داشت که علاوه بر توسعه امکانات، پرورش جوانانی خالص و خداجو و ایثارگر از دستاوردهای مهم آن به شمار می رفت.

گفتنی است در این جشنواره 300 اثر به دبیر خانه ارسال شد که پس از داوری هیات داورن 8 اثر موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره گردید.


انتهای پیام

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com