کد خبر ۵۲۴۴۱ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۴
امام جمعه قم:

همه در برابر مطالبات مردم مسئولیم و کسی نباید از وظایف خود شانه خالی کند

قم - ایرنا - امام جمعه موقت قم گفت: همه ما در برابر مطالبات مردم مسئولیم و هیچ کس نمی تواند از تکلیف و وظیفه خود شانه خالی کند، مسئولان باید با برنامه های کوتاه مدت و عملی برای پاسخگویی هرچه سریعتر به مطالبات مردم تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مصلای قدس این شهر، افزود: برای حل مطالبات مردم باید اقدام انقلابی صورت پذیرد و به دور از مصلحت اندیشی، منافع عموم مردم در اولویت برنامه ریزی ها قرار گیرد.
وی بیان کرد: پرداختن به حاشیه ها و تشدید رقابت های سیاسی در چنین شرایطی بستر ساز تفرقه و خواست دشمنان است، از این رو باید تریبون ها محل تقویت امید مردم به آینده باشد و سخنرانان از بیان مطالبی که موجب یاس و و ناامیدی می شود، پرهیز کنند.
وی ادامه داد: مسئولان باید از اتخاذ تصمیم و بیان موضوع هایی که موجب وارد شدن شوک به جامعه می شود، پرهیز کنند و به طور عملی مبارزه با فساد در همه بخش ها را سرلوحه کار خود قرار دهند تا دشمنان نتوانند در آینده از مطالبات مردمی در جهت منافع خود سوء استفاده کنند.
سعیدی با تشکر از همه دستگاه هایی که در تامین امنیت کشور در روزهای اخیر نقش آفرینی کرند، گفت: ضرورت دارد دستگاه قضایی میان کسانی که ناآرامی ایجاد کردند و فریب خوردگان فضای مجازی تفکیک قایل شود؛ با فریب خوردگان با رافت اسلامی و روشنگری و با اهانت کنندگان به اسلام و پرچم ایران، قاطعانه برخورد کند.
وی بیان کرد: مشکل آمریکا، رژیم صهیونیستی و سایر مستکبران عالم با ملت ایران بر سر حاکمیت اسلام است؛ آنان از زمانی که ملت ایران با خودباوری و تبعیت از ولایت فقیه جلوی زیاده خواهی هایشان را گرفت، برعلیه مردم ما شوریدند و تاکنون نیز بیکار ننشسته اند و انواع توطئه ها را برای نابودی نظام اسلامی به کار بستند، اما ملت ایران با بصیرت در برابر آنان ایستاد.
وی ادامه داد: در توطئه اخیر هم مردم ایران در برابر دشمن با اجماع ملی و با غیرت ایستادند و در دهه بصیرت بار دیگر نشان دادند این ملت و انقلاب شکست ناپذیر است؛ ملت ایران نشان داد هرگاه دشمن به فکر اغتشاش و آشوب باشد در صحنه حاضر است و مانند حماسه 9 دی و 19 دی بازهم حماسه خلق می کند و سر دشمنان را به سنگ می زند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: همه ما می دانیم با وجود تلاش های صورت گرفته در طول دولت های مختلف، مردم از نظر معیشتی با دشواری هایی روبه رو هستند، به طور حتم تلاش برای تحقق وعده های معیشتی موجب تقویت اعتماد مردم به نظام اسلامی می شود.
وی افزود: گرچه در حوادث اخیر شواهد نشان می دهد طراحی این فتنه ها در خارج از کشور بود، اما نباید از بستر این اتفاق غفلت کرد و باید برای حل مشکل های معیشتی مردم نهایت توان را به کار برد.
سعیدی ادامه داد: ناآرامی های اخیر مانند جنگ تاریخی احزاب بود، آمریکا، اروپا، سلطنت طلب ها، منافقین، جبهه کفر و نفاق و ارتجاع منطقه گمان می کردند جمهوری اسلامی از دورن دچار سستی است و لذا وسوسه شدند که بخت سیاه خود را بیازمایند اما حرکت مقتدرانه ملت بار دیگر عزت ملت ایران را به رخ جهانیان کشید و مسئولان رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که نمی توان ایران را شکست داد.
وی گفت: برخی از کانال های اجتماعی و فضای مخرب مجازی در آلوده کردن ذهن جوانان در حوادث اخیر تاثیر گذار بود، به همین منظور تسریع در راه اندازی شبکه ملی ارتباطات و شبکه های پیام رسان داخلی برای جلوگیری از فضای فساد آلود ایجاد شده توسط دشمن، باید در اولویت برنامه های مسئولان قرار گیرد تا محیط دریافت اطلاعات در کشور سالم سازی شود.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com