کد خبر ۵۲۴۵۳ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۸
آیت الله سعیدی:

حل فوری مطالبات مردم در دستور کار مسؤولان باشد/ دولت مصالح مردم را بر منافع عده ای خاص ترجیح دهد

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات جاری در کشور اظهار داشت: با محافظه کاری، تردید و در نظر گرفتن مصلحت مدیران ناکارآمد و ترجیح دادن منافع آنان بر مصالح مردم نمی توان به بهبود اوضاع کمک کرد ، مسؤولان باید برنامه کوتاه مدت، عملی و اجرایی برای حل مطالبات مردم به صورت فوری طراحی و اجرا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران را بر سر حاکمیت اسلام دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی طاغوت را که غده ای چرکین و بدخیم بود از ملت ایران بیرون کرد.

وی افزود: ملت تاریخ ساز ایران پس از پیروزی با بیداری، خودباوری و دین باوری تصمیم گرفت تا بر عقب ماندگی تحمیلی خود غلبه و مسیر استقلال، آزادی، پشرفت،رشد و تعالی مادی و معنوی را بر پایه اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت(ع) دنبال کند.

آیت الله سعیدی با بیان این که ملت ایران با مقاومت و اطاعت از ولی فقیه از انقلاب اسلامی صیانت کرده است، اظهار داشت: دشمنان زخم خورده هیچگاه بیکار نبودند و با طراحی های شیطانی خود مسیر بازگشت به گذشته تاریک و دوران چپاول را با اغتشاشات و آشوب برنامه ریزی کرده اند.

وی ادامه داد: به فضل الهی و با هوشیاری مردم، دشمنان هربار با شکست مواجه شدند، در توطئه اخیر مردم ایران در برابر دشمن، با غیرت و ایستادگی اقدامی تاریخی و دشمن شکن کردند و مطامع دشمن را از بین بردند، هرگاه دشمن به فکر اغتشاش و آشوب باشد ملت زمان شناس ایران در صحنه حاضر می شوند و سر دشمن کینه توز را به سنگ خواهند کوبید.

امام جمعه قم با بیان این که مردم ایران نشان دادند که در برابر توطئه گران داخلی و خارجی و دشمنان شکست ناپذیر هستند، ابراز داشت: با وجود تلاش همه دولتمردان در طول تاریخ انقلاب مشکلاتی از جمله مسائل اقتصادی و معیشتی به مردم فشار می آورد، تحقق وعده های مربوط به معیشت و رفاه مردم سبب افزایش اعتماد عمومی به کارکرد دستگاه های اجرایی و رضایتمندی نسبی مردم می شود.

وی عنوان کرد: برای ایجاد این رضایتمندی باید همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند همه خود را مسؤول بدانند، هیچکس نمی تواند و حق ندارد از مطالبات مردم شانه خالی کند و مسؤولیت را به گردن دیگران بیندازد که کار صحیحی نیست.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: مسؤولان باید برنامه کوتاه مدت، عملی و اجرایی برای حل مطالبات مردم به صورت فوری طراحی و اجرا کنند، برای انجام این وظیفه مهم اقدام و عمل انقلابی و ترجیح دادن رضایت عمومی بر رضایت عده ای خاص ضرورت دارد، با محافظه کاری، تردید و در نظر گرفتن مصلحت مدیران ناکارآمد و ترجیح دادن مصالح این افراد بر مصالح عامه مردم نمی توان به بهبود اوضاع کمک کرد، امیرمؤمنان می فرماید تلاش برای جلب رضایت عمومی باید در دستور کار باشد چرا که خشم مردم خشنودی خواص را از بین می برد در حالی که رضایت مردم نارضایتی خواص پرتوقع را بی اثر می کند.

وی اضافه کرد: گرچه درباره حوادث اخیر شواهد نشان می دهد که طراحی از سوی دشمنان بوده اما نباید از عوامل داخلی و بستر نارضایتی موجود غافل بود، اگر این بستر آماده نبود آشوبگران نمی توانستند این حوادث را به وجود آورند، رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر بتوانیم نقاط ضعف درون خود را برطرف کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

آیت الله سعیدی با بیان این که آشوب های اخیر به مثابه جنگ تاریخی احزاب بود، گفت: آمریکا، اروپا، سلطنت طلبان، منافقان، ارتجاع منطقه و همه دشمنان انقلاب با قصد بر اندازی جمهوری اسلامی وارد عمل شدند، جبهه کفر، شرک و نفاق گمان می کرد که کشور از درون دچار سستی شده از این رو وسوسه شدند که بار دیگر بهت خود را بیازمایند اما حضور به موقع و حرکت مقتدرانه ملت ایران بار دیگر اقتدار و عزت ایران را به رخ جهانیان کشید.

وی با اشاره به معضلات برخی شبکه های اجتماعی افزود: همه می دانیم که برخی از کانال های مخرب فضای مجازی در آلوده کردن ذهن جوانان ایران تأثیرگذار بودند و هیمنه نظام استکباری بر فضای مجازی کاملا روشن است، شکستن این هیمنه استکباری با تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تقویت پیام رسان های داخلی و جلوگیری از امواج گمراه کننده و فاسد واجب عقلی و شرعی و ضرورت حیاتی برای امنیت ملی است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که سالم سازی ابزار و محیط برای دریافت صحیح اطلاعات از وظایف مهم مسؤولان است، اظهار داشت: تریبون های عمومی و رسمی باید در جهت تقویت امید و همدلی به جای پاشیدن بذر یأس، سیاه نمایی و اختلاف به کار گرفته شود؛ پرداختن به حاشیه ها و تشدید رقابت های سیاسی درون خانواده نظام در چنین شرایطی بسترساز تفرقه، مشکلات اجتماعی و مورد سوء استفاده دشمنان است؛ بنابراین این ظرفیت ها باید در راستای حل مشکلات کشور به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: تفکیک بین اغتشاشگران وابسته به دشمن و فریب خوردگان در رسیدگی های دستگاه قضا ضرورت دارد، نسبت به فریب خوردگان باید با رأفت، روشنگری و پیشگری از تکرار این حوادث برخورد کرد اما نسبت به کسانی که به اسلام، قرآن و مراکز دینی اهانت کردند و پرچم ایران را که مزین به نام مبارک«الله» است را مورد اهانت قرار دادند باید قاطعانه برخورد کرد.

امام جمعه قم همچنین از تلاش همه نیروهای امنیتی و انتظامی که با عقلانیت و درایت با حوادث اخیر برخورد کردند قدردانی کرد.

وی عنوان کرد: با فروکش کردن اعتراضات و آشوب ها در بودجه و برنامه های دیگر از اعلام تصمیمات تنش زا و التهاب آفرین و شوک آور به جامعه باید جلوگیری شود، باید در زمینه منشأ مطالبات مردم از مؤسسات مالی، مبارزه با حقوق های غیر متعارف، مبارزه با فساد اقتصادی و مبارزه با ناکارامدی مدیران دستگاه ها راه حل های فوری ارائه و اجرایی شود و الا اگر این اشتباهات برطرف نشده و مشمول مرور زمان شود، اغتشاشگران بر همین بسترها فتنه های جدیدی را ایجاد خواهند کرد.

آیت الله سعیدی در پایان با تقدیر از خدمات حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، برای حجت الاسلام حاج علی اکبری رییس جدید این شورا آرزوی موفقیت و توفیق کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com