کد خبر ۵۲۵۰۹ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش قم:

70 هزار دانش آموز در المپیادهای درون مدرسه ای شرکت دارند

قم- ایرنا- معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در سال تحصیلی جاری 70 هزار دانش آموز در بیش از 350 مدرسه در المپیادهای درون مدرسه ای این استان شرکت دارند.

مجتبی رمضان بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال چهارمین سال متوالی است که المپیادهای درون مدرسه ای با هدف افزایش تحرک و نشاط بین دانش آموزان در سطح کشور و استان قم برگزار می شود.
وی اضافه کرد: المپیاد درون مدرسه از 26 مهرماه همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی آغاز شد و تا اوایل اردیبهشت ماه 97 ادامه خواهد یافت.
وی با بیان این که المپیادهای ورزشی در زنگ های تفریح و ورزش اجرا می شود، ادامه داد: بیشترین استقبال دانش آموزان در رشته هایی از جمله فوتسال، والیبال، هندبال، تنیس روی میز و طناب کشی بوده و در مدارسی که سالن ورزشی دارند رشته بسکتبال نیز فعال است.
رمضان بیگی ادامه داد: هر رشته ورزشی در مدارس صاحب انجمنی است که برای برگزاری مسابقات درون مدرسه ای برنامه ریزی می کند و مسابقات نیز با نظارت معلم تربیت بدنی و معاون پرورشی و زیر نظر مدیر مدرسه اجرا می شود.
وی بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته به این طرح در قالب خرید تجهیزات ورزشی می باشد و امسال بالغ بر یک میلیارد ریال تجهیزات ورزشی به مدارس اجراکننده این طرح اختصاص داده شد که این تجهیزات بر اساس تعداد دانش آموزان هر مدرسه تقسیم بندی شده است.
وی گفت: ماموریت و رسالت اصلی آموزش و پرورش در حوزه ورزش، درس تربیت بدنی و اجرای مطلوب 2 ساعت زنگ ورزش در طول هفته برای همه پایه های تحصیلی است و المپیادهای درون مدرسه ای و ورزش صبحگاهی نیز به عنوان مکمل های این فعالیت ها طراحی شده است.
معاون آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: بر همین اساس هر روز صبح دانش آموزان هنگام ورود به مدرسه 10 دقیقه ورزش می کنند که تاثیر زیادی در گرایش آن ها به رشته های ورزشی مختلف دارد.
کشف، شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان است از اهداف مهم المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای است.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی شامل یک هزار و 100 مدرسه دولتی و حدود 300 مدرسه غیردولتی مشغول تحصیل هستند.
/2085/ خبرنگار: سمیه حیدری

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com