کد خبر ۵۲۵۶۸ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

سلامت جامعه در گرو سلامت محیط زیست است

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه سلامتی جامعه در گرو سلامتی محیط زیست است، گفت: باید در جامعه امروز حقوق مختلف جمادات، نباتات و حیوانات رعایت شود و مسؤولان و افراد به رعایت این حقوق بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: مسئله محیط زیست از جمله مسؤولیت‌های خطیر و مهم است و از جمله دغدغه‌های شهر قم محسوب می‌شود که امیدواریم مسؤولان مراقبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله عمل باید مشاهده کرد که تا چه اندازه‌ای در این امر موفقیت به دست آمده است.

این مرجع تقلید با تأکید بر رعایت حقوق موجودات گفت: امام سجاد (ع) در رساله حقوق در زمینه حقوق موجودات تأکید کردند تا حقوق جمادات، نباتات و حیوانات رعایت شود.

وی عنوان کرد: باید در جامعه امروز حقوق مختلف جمادات، نباتات و حیوانات رعایت شود و مسؤولان و افراد به رعایت بپردازند و در نظر داشت سلامتی جامعه در گرو سلامتی محیط زیست است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه آفات در محیط زیست لازم است از میان برداشته شود، گفت: اخبار و روایات نشان می‌دهد که چگونه زندگی کنیم که در این زمینه باید ائمه اطهار (ع) را اسوه و الگو قرار دهیم تا گفتار و کردار آنها مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات و روایات بهترین دستور برای محیط زیست این است که حق هر ذی حق رعایت شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com