کد خبر ۵۲۶۲۴ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱
در هفته هجدهم لیگ دسته دوم فوتبال کشور؛

تیم فوتبال پاس همدان به دنبال کیمیاگری/شهرداری به دنبال شگفتی

همدان- تیم فوتبال پاس امروز در همدان میزبان کیمیا فرایند قم و شهرداری همدان در خرم‌آباد روبروی خیبر است تا با گذر از این سد راه را برای بقا در لیگ دسته دوم فوتبال کشور هموارتر کنند.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: امسال لیگ دسته دوم فوتبال کشور بیشتر از اینکه برای همدانی‌ها شادی به همراه داشته باشد به طوری پیش رفته که سهم شکست‌ تیم‌های فوتبال پاس و شهرداری در لیگ دسته دوم فوتبال کشور بیشتر از پیروزی‌ها بوده است.

اوضاع این روزهای تیم فوتبال پاس آن‌قدر بد است که به سوژه سریال لیسانسه‌ها هم تبدیل می‌شود تا بساط خنده صداوسیما را فراهم کند.

باشگاه پاس یکی از قدیمی‌ترین و پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال در ایران بوده که موفق به کسب ۵ قهرمانی در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران و یک قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا شده‌ است.

این باشگاه که از ابتدا در اختیار شهربانی و پس از آن نیروی انتظامی قرار داشت به‌عنوان نماد ورزش پلیس به شمار می‌رفت و در ۳۸ رشته ورزشی تیم داری می‌کرد و بازیکنان بسیاری از این باشگاه در عرصه‌های ملی فعالیت داشتند.

پاس ۱۹ خرداد ۸۶ به شهر همدان منتقل شد

درست زمانی که پاس در حال قدرت گرفتن بود و می‌توانست فوتبال تهران را پس از چند سال از حالت دوقطبی خارج کند در اقدامی عجیب و احساسی پاس با همه شکوه و عظمتش در ۱۹ خرداد ۸۶ به شهر همدان منتقل شد.

از همان روزهای انتقال پاس بسیاری مخالف این انتقال بودند و ظرفیت‌های همدان را برای حضور در لیگ برتر مساعد نمی‌دانستند اما این تیم دیگر به همدان منتقل‌شده بود و دیگر نمی‌شد انتقال را پس زد.

سال ۸۶ برای پاس و مردم همدان بسیار دوران خاطره‌انگیز و لذت بخشی بود.

بردهای شیرین با وینگو بگوویچ و ستاره‌هایی همچون خسرو حیدری، حنیف عمران زاده، جواد شیرزاد، سامان صفا، محمد غلامی، امیر ابوچا و ...باعث مردم با این تیم همراه شوند و پاس بخشی از زندگی آن‌ها شود.

اما از سال دوم افول پاس در همدان شروع شد و پاسی‌ها که در سال نخست در رتبه پنجم لیگ قرارگرفته بودند در سال دوم سیزدهم شدند و در سال سوم با کوچ ستارگان خود به تیم‌های بزرگ در رتبه چهاردهم قرار گرفتند و با شانس و اقبال توانستند خود را در لیگ برتر حفظ کنند.

اما با رفتن بهروز مرادی استاندار ورزش دوست و حامی پاس از استان همدان، پاس درگیر مشکلات مدیریتی و نظارتی شد و تقریباً از سال ۹۰ مشکل فراوان پاس آغاز شد چرا که استانداران بعد از مرادی علاقه‌ای برای حمایت از این تیم نداشتند و با انتصابات غلط دخالت‌های بی‌مورد این تیم را به بیراهه هدایت کردند.

پاس با یک عنوان قهرمانی در آسیا و قهرمانی‌های متعدد در فوتبال ایران به لیگ یک سقوط کرد دوران حضور پاس همدان در لیگ برتر بیشتر از ۴ سال طول نکشید و پاسی که در دوران حضور خود در فوتبال ایران رنگ لیگ یک را ندیده بود به‌یک‌باره با شکست برابر استقلال در هفته پایانی راهی لیگ یک شد تا ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ جمعه سیاه برای پاس و فوتبال ایران لقب بگیرد و پاس با یک عنوان قهرمانی در آسیا و قهرمانی‌های متعدد در فوتبال ایران به لیگ یک سقوط کرد.

بعد از حضور پاس در لیگ یک مربیان صاحب نامی همچون فراز کمالوند، وینگو بگوویچ، امید طیری، داوود مهابادی، مجتبی خورشیدی و محسن عاشوری به این تیم آمدند و قصد داشتند با جذب بازیکنان گران‌قیمت و پا به سن گذاشته این تیم راهی لیگ برتر کنند درصورتی‌که حضور خود این افراد نیز در پاس به شش ماه نمی‌کشید و مدیران پاس برای جبران ناکامی‌های خود مربیان جدید با بازیکنان گران‌قیمت را به همدان می‌آوردند و روزبه‌روز با این آمد و رفت بر بدهی‌های پاس افزوده می‌شد.

 این تیم که در فصل ۹۳-۹۴ با داوود مهابادی در یک‌قدمی صعود به لیگ برتر قرار داشت با اشتباهات و سهل‌انگاری‌های مدیریتی، شب قبل از بازی تیم دچار بحران شد و نتوانست به لیگ برتر صعود کند.

پاسی‌ها فصل ۹۴-۹۵ را با مربیگری داوود مهابادی و مدیریت بهرام یدی آغاز کردند اما در اقدامی عجیب حسن عزیزی با حمایت یکی از لیدرهای پاس مدیرعامل این تیم شد و با کنار گذاشتن بازیکنان و اقدامات عجیب‌وغریب خود پاس را به بیراهه برد و تیم پاس با آن همه ابهت و جایگاه بازهم راه سقوط را در پیش گرفت و با اکبر محمدی که با کلی ادعا و هزینه به همدان آمده بود به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

متأسفانه پاس در چند سال اخیر دستاوردی برای فوتبال و ورزش همدان نداشته و به غیر از چند بازیکن محدود نه برای فوتبال پایه مفید بوده و نه توانسته دیگر مانند گذشته مردم را به ورزشگاه بکشاند و هر روز با تغییر مدیریت و آمدن مدیران و مربیان مختلف سال‌به‌سال تنزل پیداکرده در صورتی که تاکنون برای پایدار ماندن این تیم میلیاردها تومان از بیت‌المال هزینه شده است و به قول کارشناسان و دلسوزان پاس پلکان ترقی برخی افراد سودجو و دلال و مدیران نالایق شده است.

هزینه کرد برای یک تیمی که نتیجه و عایده ای برای ورزش و فوتبال همدان نداشته ضروری به نظر نمی‌رسد پاسی که باید سبب رشد و اعتلا فوتبال همدان را فراهم و مربیان و بازیکنان مستعد بومی این استان را به کشور معرفی می‌کرد محلی برای کسب درآمد عده‌ای شد و بهتر است برای ادامه یا عدم حضور این تیم تصمیمات جدی گرفته شود چرا که با وضعیت مالی کشور و مشکلات عدیده مردم و هیئت‌های ورزشی استان هزینه کرد برای یک تیمی که نتیجه و عایده ای برای ورزش و فوتبال همدان نداشته ضروری به نظر نمی‌رسد.

امروزه بسیاری از کارشناسان نیز ادامه حضور پاس را عقلانی نمی‌دانند تا جایی که مهدی تاج رئیس فدراسیون در سفر خود به همدان اعلام کرد بزرگ‌ترین اشتباه فوتبال همدان خرید امتیاز تیم پاس بود؛ اینجا یک تیم فعال را خریدند و حیف بود استانی که خود در فوتبال سازنده بود برود پایتخت و یک تیم فعال را بخرد.

اما متأسفانه علی‌رغم این مشکلات و هزینه‌های کلان، مسئولان استان خواهان ادامه حضور پاس در همدان هستند و هنوز تصور می‌کنند که مردم مانند گذشته به ورزشگاه قدس می‌آیند و به این تیم علاقه دارند در صورتی که لیدرهای باسابقه این تیم نیز که ده سال زندگی خود را وقف این تیم کرده‌اند دیگر علاقه‌ای به بقای پاس در همدان ندارند و این موضوع را پس از دیدار برابر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردند.

برخی چشم و گوش خود را بسته‌اند

اما برخی چشم و گوش خود را بسته‌اند می‌خواهند با تصمیمات احساسی خود بر ناکامی‌های گذشته خود پوشش بگذارند و با صرف هزینه‌های دولتی همچنان این تیم را در همدان نگه‌دارند.

کاش آقایان به‌جای صرف هزینه‌های کلان برای این تیم کمی بر عملکرد این تیم نظارت می‌کردند تا امروز پاس به این وضعیت گرفتار نمی‌شد.

وجود بدهی‌های میلیاردی حاصل دسترنج مدیران ادوار گذشته این باشگاه برای ورزش همدان است که در طول ۱۰ سال فعالیت نه‌تنها رشد صعودی در رشته فوتبال نداشتند بلکه هر روز پسرفتی را در سطح فوتبال کشور برای همدانی‌ها به ارمغان آوردند.

مردم، هواداران و اهالی رسانه‌ منتظر هستند تا ببینند عاقبت تیم فوتبال پاس با حضور چهره‌های سیاسی و ورزشی در هیئت‌مدیره این باشگاه به خیر خواهد گذشت یا خیر؟

امیدواریم تا دیر نشده تصمیمی جدی برای این موضوع گرفته شود تا آبروی استان و ورزش همدان پیش از این در کشور به حراج گذاشته نشود.

بعد از تغییرات متعدد مربی و بازیکن حالا نوبت تغییر مدیرعامل در تیم فوتبال پاس همدان شد و با حکم استاندار همدان امیر عظیمی به‌عنوان مدیرعامل پاس معرفی شد.

مدیرعامل کنونی باشگاه از سوابق مدیریتی ورزشی بی‌بهره است

مدیرعامل کنونی باشگاه از سوابق مدیریتی ورزشی بی‌بهره بوده و از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران شهر همدان و از فعالان در صنف آهن است.

وی دومین مدیر این باشگاه در همدان محسوب می‌شود که از صنف عمران مدیریت این باشگاه را عهده‌دار بود و پیش از او بهرام یدی که مدیر یک شرکت ساختمانی بود بر این مسند نشسته بود.

پیش از این سیدکاظم اولیایی، کریم ملاحی، عباس صوفی، عبدالحمید رمضانی، بهرام یدی، حسن عزیزی و محمدتقی رحیمی مدیرعاملی باشگاه پاس همدان را در اختیار داشتند.

همچنین شهید علیرضا شمسی‌پور و سید محمد عیوقیان نیز مدتی به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه پاس فعالیت کردند.

پاسی ها در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور نتایج خوبی کسب نکرده‌اند و اندک شانس‌های خود را برای کسب حداقل رتبه چهارم جدول و صعود به دور دوم مسابقات را امتحان می‌کنند.

در این هفته تیم فوتبال پاس در همدان میزبان تیم فوتبال کیمیا فرایند قم خواهد بود؛ این تیم قمی را می‌توان از همین هفته جزو تیم‌های سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر دانست و به‌طورقطع برابر پاس بازی انتحاری را برای دفاع از حیثیت خود به نمایش خواهد گذاشت و پاسی‌ها باید از چنین حریفانی بیشتر بترسند.

در فاصله تنها ۴ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور پاسی‌ها چاره‌ای به‌جز پیروزی در هر دیدار برای صعود نخواهند داشت.

شهرداری‌های همدان نیز بعد از تغییر سرمربی روند خود را ادامه می دهد.

این تیم هفته گذشته برابر شهرداری بم در همدان موفق شد پیروزی شیرینی را کسب کند و بازی یک‌بر صفر باخته را در نیمه دوم با پیروزی پشت سر بگذارد.

در این هفته تیم فوتبال شهرداری همدان میهمان تیم قدرتمند خیبر خرم‌آباد است و شهرداریچی ها بازی بسیار سختی را در خرم‌آباد در پیش خواهند داشت و با توجه به اینکه خیبر یکی از شانس‌های متحمل صعود به دور دوم مسابقات است قطعاً در خانه برای پیروزی قدم به میدان خواهد گذاشت.

اما در طرف دیگر تیم فوتبال شهرداری همدان با توجه به شرایط جدول و اینکه همچنان این تیم سایه سقوط را بر سر خود حس می‌کند در این دیدار تنها برای کسب امتیاز باید به میدان برود.

فریب جایگاه تیم فوتبال کیمیا فرایند را نخواهیم خورد

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط تیم فوتبال پاس اظهار داشت: شرایط روحی و روانی بازیکنان با تزریق پول به باشگاه نسبت به هفته‌های گذشته بسیار بهتر شده و بازیکنان باانگیزه و روحیه بالایی کار خود را دنبال می‌کنند.

مجید باقری نیا افزود: همچنین تمرینات بسیار خوب و منظمی را در طول هفته دنبال کرده‌ایم تا آمادگی کامل در این هفته به میدان برویم.

وی با اشاره به پیروزی روحیه‌بخش تیم فوتبال پاس در هفته گذشته گفت: در هفته گذشته برابر تیم صدرنشین شهرداری فومن بازی زیبایی را به نمایش گذاشتیم و اگر بازیکنان می‌توانستند بهتر از موقعیت‌های خود استفاده کنند باید با اختلاف چندین گل تیم فومن را شکست می‌دادیم.

باقری نیا عنوان کرد: در این دیدار محکوم به پیروزی بودیم و خوشبختانه درنهایت موفق شدیم دست پر از زمین مسابقه خارج شویم و همچنان امیدهای خود را برای صعود به مرحله بعد زنده نگه‌داریم.

تیم‌های قعرنشین بسیار خطرناک‌تر هستند

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان با اشاره به دیدار این هفته تیم فوتبال پاس برابر کیمیا فرایند قم بیان کرد: به‌هیچ‌وجه فریب جایگاه تیم فوتبال کیمیا فرایند را در جدول نمی‌خوریم زیرا در فوتبال همیشه تیم‌های قعرنشین بسیار خطرناک‌تر هستند و به دلیل اینکه چیزی برای از دست دادن ندارد بازی انتحاری را به نمایش می‌گذارند.

وی عنوان کرد: ۴ هفته تا پایان رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور باقی‌مانده و ما در هر ۴ دیدار محکوم به پیروزی هستند و کسب این امتیازات از نان شب هم برای واجب‌تر است و باید تا آخرین لحظه برای پیروزی بجنگیم.

باقری نیا با اشاره به حضور مدیرعامل جدید گفت: در ابتدا باید از زحمات محمدتقی رحیمی مدیرعامل سابق باشگاه تشکر و از حضور امیر عظیمی مدیرعامل جدید که تا به این لحظه برای حل مشکلات باشگاه تلاش‌های خوبی داشته‌اند نیز تقدیر می‌کنم.

وی یادآور شد: اگر حمایت‌های مسئولان همین‌طور ادامه داشته باشد می‌توانیم به دور دوم صعود کنیم.

امیدواریم دست پر و با امتیاز به همدان بازگردیم

سرپرست تیم فوتبال شهرداری همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط این تیم اظهار داشت: بازیکنان ازلحاظ روحی و روانی در شرایط کاملاً ایده آلی قرار دارند.

فرشید گل محمدی افزود: در ۴ دیدار اخیر روند تیم مثبت بوده و تا به این هفته روند شکست‌ناپذیری خود را ادامه داده‌ایم.

وی با اشاره به صدور کارت تمامی بازیکنان جدید تیم فوتبال شهرداری همدان بیان کرد: امیدواریم بازیکنان جدیدی که کسب کرده‌ایم در ادامه مسابقات به روند نتیجه‌گیری تیم فوتبال شهرداری همدان کمک کنند.

گل محمدی عنوان کرد: خوشبختانه همدلی خوبی بین بازیکنان و کادر فنی به وجود آمده و همه به دنبال کسب بهترین نتیجه هستند.

سرپرست تیم فوتبال شهرداری همدان با اشاره به دیدار این هفته شهرداری همدان در خرم‌آباد بیان کرد: یک روز زودتر به خرم‌آباد سفر کردیم تا بتوانیم یک‌شب در این شهر استراحت کنیم و با تمام قوا برای کسب پیروزی برابر خیبر خرم‌آباد به میدان برویم.

وی عنوان کرد: ما با توجه به شرایط جدول رده‌بندی به هر دیدار به چشم فینال و دیدار پایانی خود نگاه می‌کنیم و برای کسب ۳ امتیاز و پیروزی به میدان مسابقه می‌رویم و امیدوارم که بتوانیم دست پر به همدان بازگردیم تا هواداران خودمان را خوشحال کنیم.

گفتنی است؛ در هفته هجدهم لیگ دسته دوم فوتبال کشور تیم فوتبال پاس در ورزشگاه شهید مفتح از ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه میزبان تیم فوتبال کیمیا فرایند قم خواهد بود همچنین تیم فوتبال شهرداری همدان نیز میهمان تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com