کد خبر ۵۲۷۲۵ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱

رونمایی از کتابچه «فرهنگ‌نامه جاویدان شهدای میهمان در خراسان»

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم رونمایی از کتابچه «فرهنگ‌نامه جاویدان شهدای میهمان در خراسان» ویژه یادبود شهدای مبارزه با نفوذ، با هدف آشنایی با ویژگی‌های فردی و اجتماعی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لطفیان سرگزی، در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به همت مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه مراسم رونمایی از کتابچه «فرهنگ‌نامه جاویدان شهدای میهمان در خراسان» ویژه یادبود شهدای مبارزه با نفوذ، با هدف آشنایی با ویژگی‌های فردی و اجتماعی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لطفیان سرگزی، دوشنبه، 25 دی‌ماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

در این کتابچه آمده است: «حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لطفیان سرگزی اهل زابل در سال 1358 در مشهد مقدس توسط منافقان پس از کشف و شناسایی چند خانه تیمی شهید و در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد. در سختی و خوشی، قرآن و نماز یار و انیس این خادم دین بود، تواضع و فروتنی از نشانه‌های بارز اخلاقی ایشان بود و در باب مسایل دینی و عقیدتی دارای بینش عمیق بود.

در کارهای منزل یار و یاور خانواده بود و با مردم رابطه بسیار خوبی داشت، در جلسات ایشان بدگویی و غیبت و دروغ مطرح نبود، در حد توان به فقرا و نیازمندان کمک می‌کرد، خوش‌اخلاق و خداترس بود و با قناعت زندگی می‌کرد، رضای خدا نزد او بر همه چیز رجحان داشت، نصایحش بر دل می‌نشست، از هر فرصتی برای تبلیغ معارف قرآن و نماز بهره می‌برد.

شهید حجت‌الاسلام محمدعلی لطفیان سرگزی کینه کسی را به دل نمی‌گرفت و منشأ برکات فراوان برای مردم بود، نماز را با جذبه و شور اقامه می‌کرد، روضه‌خوانی را افتخار می‌دانست و محبت قوی به اهل بیت(ع) سلام داشت، از گفتن کلام حق نمی‌ترسید، سرمایه ایشان ایمان و دیانت بود و سخنانش برای حاضران تحول معنوی به‌وجود می‌آورد، با جوانان ارتباطی صمیمی برقرار می‌کرد و به کودکان احترام می‌گذاشت.

این مبارز بانفوذ در تربیت و پرورش فرزندان مراقبت ویژه‌ای داشت و می‌کوشید آنان به گونه‌ای رشد یابند که به معرفت و معنویت رغبت نشان دهند، انس با قرآن، رضایت دادن به تقدیر الهی در گرفتاری‌ها و تحمل دشواری‌های زندگی از ویژگی‌های خاص ایشان بود، نسبت به گفتار بیهوده و بی‌حساب و رفتار بی‌ملاک واکنش نشان می‌داد، توصیه می‌کرد از دانش‌گریزی گریزان باشید که نتیجه آن ثروت‌اندوزی جاهلانه است، ارزش انسان را به کار و تلاش و بی‌کاری و تنبلی را معادل بی‌عاری می‌دانست».
جهت مشاهده متن کامل کتابچه فرهنگ‌نامه جاویدان شهدای میهمان در خراسان اینجا کلیک کنید!

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com