کد خبر ۵۲۷۵۲ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
برای اولین بار در کشور انجام شد؛

ایجاد مجهزترین سیستم روباتیک توانبخشی بیماران سکته مغزی در قم

قم - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم از راه‌اندازی مجهزترین سیستم روباتیک توانبخشی بیماران مبتلا به سکته مغزی برای اولین بار در کشور در استان قم خبر داد.

احسان شریفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه استان قم در زمینه درمان سکته مغزی در کشور پیش رو بوده و جزو دو استان برتر کشور در این زمینه است، ابراز داشت: چنانچه به بیماری سکته مغزی در ۴ ساعت و نیم اول خدمات درمانی لازم ارائه شود پیامدهای سکته بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای کمک هر چه بیشتر به بیماران مبتلا به سکته مغزی در استان قم برای اولین بار در کشور روش توانبخشی روباتیک اجرا می‌شود، ابراز داشت: این روش تلفیقی از دو روشی است که توسط محققان دانشگاه صنعتی شریف و یک شرکت دانش بنیان کشور اتریش به دست آمده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه دستگاه‌های لازم برای اجرای این طرح خریداری و در مرکز ابوریحان قم نصب شده است، گفت: این روش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها و تحت نظارت اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم راه‌اندازی شده است که به عبارتی مجهزترین سیستم روباتیک توانبخشی بیماران سکته مغزی در کشور است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com