کد خبر ۵۲۸۰۴ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱

همایش ملی فقه هنر در قم آغاز به‌کار کرد

دومین همایش ملی فقه هنر با حضور اساتید و شخصیت‌های برجسته حوزوی در قم آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، دومین همایش ملی فقه هنر صبح امروز در سالن جلسات همایش‌های غدیر در قم شروع به کار کرد.

در این همایش ملی آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، آیت‌الله جواد فاضل‌لنکرانی، آیت‌الله سید محقق داماد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد واعظی، محمود حکمت‌نیا و اساتید برجسته دیگر در زمینه فقه هنر به سخنرانی و ارائه مقاله خواهند پرداخت.

دبیر همایش ملی فقه و هنر و مدیر مدرسه اسلامی هنر در این جلسه اظهار داشت: همایش ملی فقه هنر در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه مباحث فقهی هنر، امسال نیز با شکوه خاصی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدحسین نواب افزود: در عرصه پژوهش و همچنین در عرصه عملیاتی کارهای شایسته‌ای در راستای فقه و هنر انجام شد و برای عملیاتی شدن این همایش نیز جلسات متعددی با نهادهای دولتی برگزار شده است.

وی گفت: هنر به‌مثابه یک فرصت بیش از هزار سال است که ازجمله ظرفیت‌های مهم شیعی بوده و اگر بخواهیم به‌صورت عمیق به هنر اسلامی بنگریم، هنر شیعی مصداق اصلی و کامل هنر اسلامی است، بسیاری از ملت‌های غیر شیعی نیز در عرصه هنر الهام گرفته از محبت اهل‌بیت(ع) بوده که اندلس سابق نمونه بارز و مشخصی از آن است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com