کد خبر ۵۲۸۹۵ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۸
33 سال پیش در چنین روزی

اعتراف تلخ دبیر کل سازمان ملل

دبیر کل سازمان ملل طی اظهاراتی در شورای امنیت این سازمان گفت که نتوانسته است از عراق در مورد عدم استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ این کشور با ایران تعهد بگیرد.

رخدادهای 28 دی 63

چکیده:

امامی کاشانی: مسئولین نباید خواهان امتیازات بیشتری نسبت به مردم باشند.

 

آیت الله صانعی: سخن گفتن از مسائل اقتصادی اگر تضعیف رهبری و حکومت باشد جایز نیست.

 

دبیر کل سازمان ملل: عراق حاضر نیست در زمینه عدم استفاده از سلاح های شیمیایی تعهد بدهد.

 

علامه فضل الله: انقلابیون مسلمان نباید اجازه باج گیری به اسرائیل در جنوب لبنان را بدهند.

 

تاکید امامی کاشانی بر مبارزه با انحرافات و فساد اداری

مراسم نماز باشکوه و دشمن شکن این هفته جمعه تهران همزمان با سالگرد شهادت سید مجتبی نواب صفوی و یاران باوفایش با حضور گسترده امت حزب الله به امامت حجت الاسلام و المسلمین امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

حجت الاسلام امامی کاشانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: اگر خدای ناکرده ما در مسائل انقلاب و اجتماع غفلت کنیم و بین مسئولین و مردم تبعیض قائل شویم عدالت در جامعه برقرار نخواهد شد. اگر چه یک قشر ضد انقلابی که مترصد آن است تا موجی از شایعه پراکنی و تحریف را علیه انقلاب اسلامی ایران به راه اندازند اما مردم خود به تحقیق در رابطه با مسائل اجتماعی و سیاسی می پردازند و اگر غفلتی از طرف مسئولی رو به رو بشوند زیان بزرگی است که دامن انقلاب را می گیرد. وی در این مورد تاکید کرد که مسئولین نباید خواهان امتیازات بیشتری نسبت به مردم باشند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مبارزه با انحرافات و فسادهای اداری باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.(1)

 

آیت الله صانعی: همه حق دارند سخن بگویند اما نظام اسلامی نباید تضعیف شود

نماز جمعه شهر مقدس قم این هفته نیز همچون هفته های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم و زائران حضرت معصومه «س» در مسجد اعظم و  شبستان های اطراف به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: به مسلمانان حق داده شده است که از مسائل اقتصادی سخن بگویند و عقاید خود را مطرح کنند اما کلام الله مجید بر این نکته تاکید دارد که سخن گفتن از مسائل اقتصادی اگر تضعیف رهبری و حکومت باشد جایز نیست. مراقب باشید سخنانتان اختلاف برانگیز نباشد و دشمن از آن سوء استفاده نکند

دادستان کل کشور افزود: مصالح مربوط به حکومت و نظام که آشکارکردنش برای نظام و حکومت اسلامی ضرر دارد خیانت در امانت است. زیرا اگر حکومت اسلامی تضعیف شد و مردم از صحنه کنار رفتند سلاح ها و نیروهای مسلح نمی توانند کاری بکنند. امروز حکومت جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نعمات بزرگ الهی در جامعه ما حاکم است و چنانچه این نظام ضربه بخورد به اسلام و آرمان شهدا و مسلمین دنیا ضربه خورده است.

امام جمعه موقت قم تاکید کرد: برای این انقلاب زحمات بسیاری کشیده شده است و مردم فشارها و شکنجه ها دیده اند. و همه حق دارند سخن بگویند اما نظام اسلامی نباید تضعیف شود.(2)

 

اعتراف تلخ دبیر کل سازمان ملل

دبیر کل سازمان ملل طی اظهاراتی در شورای امنیت این سازمان گفت که نتوانسته است از عراق در مورد عدم استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ این کشور با ایران تعهد بگیرد. خاویر پرز دکویار این اظهارات را در یک جلسه غیر علنی طی گزارشی به اعضای شورای امنیت در مورد آخرین تحولات جنگ عراق با ایران عنوان کرد. دکویار در این گزارش تاکید کرد تلاشهایش برای دستیابی به یک تعهد خاص مبنی بر محکوم کردن استفاده از سلاح های شیمیایی تنها از جناب ایران موفقیت آمیز بوده و در مورد عراق به نتیجه ای نرسیده است.(3)

 

تاکید علامه فضل الله بر ادامه مبارزه با رژیم اسرائیل

علامه سید محمد حسین فضل الله از علمای مبارز لبنان طی سخنانی گفت: تصمیم رژیم صهیونیستی دایر بر خارج کردن نیروهایش از لبنان یک پیروزی برای مقاومت اسلامی که دشمن را در تنگنا قرار داده محسوب می شود زیرا برای نخستین بار است که در تاریخ جنگ های اعراب علیه صهیونیسم چنین حادثه ای روی می دهد.

وی تاکید کرد: مبارزان نباید آرام بگیرند و با تلاش بی وقفه از هر نوع باجگیری اسرائیل جلوگیری کنند. وی اظهار امیدواری کرد آنهایی که جنگ با دشمن صهیونیستی را رهبری می کنند از این مساله برای خارج کردن رژیم اسرائیل از سرزمین های اشغال شده در سال 1967 پند بگیرند. وی در مورد بروز جنگ های خانگی در جنوب لبنان نیز بعد از خروج اشغالگران هشدار داد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 29 دی 63، ص 15
2. کیهان، 29 دی 63، ص 26
3. اطلاعات، 29 دی 63، ص 3
4. کیهان، 29 دی 63، ص 28

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com