کد خبر ۵۲۹۲۰ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
معاون قوه قضاییه:

بقاء و تداوم حکومت‌ها وابسته به فضای مجازی است / فساد و فحشا در شبکه‌های اجتماعی جولان می‌دهد

حجت الاسلام حمید شهریاری با بیان اینکه فساد و فحشا در شبکه‌های اجتماعی جولان می‌دهد، گفت: متأسفانه برخی افراد از هیچ بی حیایی دریغ ندارند و در این میان گاهی غیرت مردان به جوش آمده و سبب افزایش تنش و درگیری درون خانواده و گسترش طلاق می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام حمید شهریاری شامگاه چهارشنبه در همایش فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدها که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: مسأله فضای مجازی موضوع بزرگی است که به اندازه بزرگی آن هزینه نکرده‌ایم و از آن غفلت شده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مسأله بسیار مهمی است که بقاء و تداوم حکومت‌ها به آن وابسته است، بیان کرد: اگر امروز نتوانیم فضای مجازی را به درستی مدریت کنیم، قطعاً انقلاب اسلامی نیز خدشه دار می‌شود.

معاون قوه قضاییه با تاکید بر اهمیت فضای مجازی و لزوم توجه به آن افزود: چالش‌های فضای مجازی بسیار بزرگ و پیچیده است و اگر این مسأله را کوچک فرض کنیم به دنبال راه حل‌های کوچک خواهیم بود و در نهایت شکست خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه فساد و فحشا در شبکه‌های اجتماعی جولان می‌دهد، بیان کرد: متأسفانه برخی افراد از هیچ بی حیایی دریغ ندارند و در این میان گاهی غیرت مردان به جوش آمده و سبب افزایش تنش و درگیری درون خانواده و گسترش طلاق می‌شود.

شهریاری عنوان کرد: امروز رسانه‌های جدید در برابر غول‌های رسانه ای سنتی شکل گرفته است، فضای مجازی تمامی امور جامعه در حوزه‌های محیط زیست، کشاورزی، سلامت، صنعت، شهر، خانه و انرژی را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه دولت‌های غربی با سرمایه گذاری عظیم در حوزه فناوری اطلاعات به دنبال تصاحب تفکرها و اندیشه‌های انسان‌ها هستند، گفت: فضای مجازی به گونه ای در زندگی انسان‌ها نفوذ کرده که مهم‌ترین نگرانی امروز والدین، ارتباط فرزندان از طریق فضای مجازی با افرادی است که مورد تأیید نیست.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اظهار داشت: بسیاری از اموری که اعتقادها و معنویت‌های ما را تشکیل می‌دهد، امروز در شبکه‌های اجتماعی علاوه برهجمه شبهه مورد بی حرمتی و فحاشی قرار گرفته است و بسیاری از این هتاکی‌ها خارج از کشور انجام می‌شود.

معاون قوه قضاییه با اشاره به فناوری‌های همگرا در ترسیم آینده فضای مجازی، گفت: فناوری هوش مصنوعی، فناوری نانو ربات، فناوری شناختی و فناوری نقشه ژنتیکی، چهار فناوری هستند که آینده فضای مجازی را شکل می‌دهند و باید بسیار مورد توجه قرار بگیرند.

شهریاری با بیان اینکه فضای مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مدیریت جهادی در این حوزه نیاز است، خاطرنشان کرد: ممکن است قادر به ساخت فناوری‌های برتر دنیا نباشیم، اما می‌توانیم از نوعی از فناوری استفاده کنیم که ما را با تولید خودمان به سرمنزل مقصود برساند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com