کد خبر ۵۲۹۵۹ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۶

همرزم شهید نواب صفوی: انقلاب اسلامی هویت دینی و ملی ملت ایران را بازیابی کرد

قم ـ ایرنا ـ همرزم شهید نواب صفوی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، مردم ایران هویت دینی و ملی از دست رفته خود را بازیافته و به عزت و سربلندی رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، محمد مهدی عبدخدایی عصر پنجشنبه در آیین بزرگداشت شهید نواب صفوی بر سر مزار این شهید مجاهد در آرامگاه وادی السلام قم تصریح کرد: امروز به برکت مجاهدت و شهادت بزرگانی همچون شهید نواب صفوی، پس از تحمل سال ها ذلت و وابستگی در دوران رژیم ستمشاهی به چنان عزت و اقتداری در سطح ملی و بین المللی رسیده ایم که زبانزد دوستان و دشمنان است.
وی با بیان این که امروز آمریکا و مستکبران غربی همچون گذشته به دنبال استعمار دیگر ملت ها هستند، اظهار داشت: امروزه بر خلاف گذشته که با جنگ و خشونت دیگر کشورها را مستعمره می کردند، کشورهای غربی با ابزارهای اقتصادی و فرهنگی بر دیگر ملت ها تسلط یافته و آنها را نیازمند خود می کنند و البته این استعمار بسیار بدتر از گذشته است.
وی ادامه داد: کشور ایران در زمان طاغوت پهلوی کاملا وابسته به آمریکا و کشورهای غربی بود، اما امروز با وجود همه مشکلات در حوزه های گوناگون، ملت غیور ایران اسلامی به استقلال و آزادی کم نظیر در سطح جهان دست یافته اند و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.
وی تصریح کرد: شهید نواب صفوی به همراه همرزمان شهیدش در جمعیت فداییان اسلام در دوران بسیار خفقان و ظلمانی رژیم ستمشاهی، مردانه در برابر انحراف های رژیم ایستادند و شهید شدند و امروز شجاعت و صراحت این مجاهد شهید باید چراغ راه مردم به ویژه روحانیت باشد.
سید مجتبی میرلوحی تهرانی معروف به نواب صفوی روحانی شیعه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فدایان اسلام بود. ایشان دروس حوزوی مانند فقه و اصول، تفسیر قرآن و اصول سیاسی و اعتقادی را در تهران و سپس در نجف فرا گرفت.
شهید نواب صفوی از پیشتازان مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی بود. برخی از نویسندگان تاریخ معاصر، تلاش‎های نواب صفوی و یارانش را در پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران موثر دانسته‌اند. ایشان به همراه برخی از یارانش در روز 27 دی ماه 1334 توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
اخبار مرتبط :
    شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com