کد خبر ۵۳۰۵۴ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴

نشست‌‌ علمی «تاریخ احادیث ائمه اثنی عشر شبهات و ردود» برگزار می‌‌شود

نشست‌‌ علمی «تاریخ احادیث ائمه اثنی عشر شبهات و ردود» همراه با رونمایی از تصویر کهن‌ترین نسخه خطی کتاب «الکفایه فی النصوص علی عدد الائمه» برگزار می‌‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، سلسله نشست‌‌ علمی «تاریخ احادیث ائمه اثنی عشر شبهات و ردود» همراه با آیین رونمایی تحقیق کتاب «الکفایه فی النصوص علی عدد الائمه» و تصویر کهن‌ترین نسخه خطی این کتاب به سال 584 هجری قمری روز دوشنبه 9 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

سیدمحمد کاظم طباطبایی پژوهشگر حوزه حدیث، سیدحسن بروجردی محقق متون شیعه و رضا رفیعی محقق این کتاب در این نشست به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

نشست «تاریخ احادیث ائمه اثنی عشر شبهات و ردود» از ساعت 16 تا 17 در کتابخانه علامه مجلسی مرکز تحقیق و پژوش میراث مکتوب شیعه به نشانی قم، خیابان شهید فاطمی، کوچه 18، فرعی 6، پلاک 48 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 37746611-025 تماس بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از فارس،‌ کتاب «الکفایه فی النصوص علی عدد الائمه» نوشته علی بن محمد بن علی خزاز قمى رازى از علمای قرن چهارم که از شیخ صدوق و ابن عیاش روایت می‏‌کند. وی نزد بزرگانی همچون شیخ صدوق و دیگر اساتید ری و بغداد شاگردی کرده، مشهورترین اثر او، کتاب کفایة الاثر است که روایات و نصوص دال بر خلافت و امامت ائمه اطهار(ع) را در آن گردآوری کرده است.

خاندان وی در اصل اهل قم بودند و سپس به ری که در آن روزگار مرکزیت علمی بیشتری نسبت به قم یافته بود و ابن‌ بابویه مشهور به شیخ‌ صدوق(متوفی 381) در آنجا سکنا داشت، مهاجرت کردند. خزاز از عالمانی نیز بهره برده که ساکن بغداد بوده‌اند؛ از این رو می‌توان به سفر علمی وی به بغداد هم اشاره کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com