کد خبر ۵۳۱۳۲ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
معاون شهردار قم خبر داد

آغاز تملک پایانه مسافربری شمالی شهر قم

معاون شهردار قم گفت: شروع تملک پایانه شمالی در بودجه امسال پیش‌بینی شده اکنون جانمایی آن انجام و به منطقه ابلاغ شده تا به اندازه بودجه امسال بحث تملک شروع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، عباس ذاکریان با بیان اینکه بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل‌ دو پایانه برای شهر قم در قالب پایانه شمالی و جنوبی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: پایانه شمالی مکان‌یابی شده و به تصویب شورای ترافیک استان رسیده محل آن شمال بزرگراه امام علی(ع)، جنوب اتوبان امیر کبیر و غرب امتداد بلوار عمار یاسر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: پایانه جنوبی جانمایی و مصوب شده که مکانی قبل از تپه سلام در جاده اراک، مقابل سیلو برای احداث آن پیش‌بینی شده است که اقدامات برای طراحی و ساخت آن در دستور کار است.

ذاکریان با بیان اینکه بحث طراحی و ساخت پایانه جنوبی در بودجه شهرداری پیش بینی شده بود، گفت:‌ با استفاده از مشاور بحث طراحی آغاز شد و هفته آینده طراحی انجام شده در شورای بررسی و تصویب طرح‌ها بررسی و در صورت تصویب مراحل انتخاب پیمانکار برای ساخت آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: پایانه جنوبی بنا است به شهرهای جنوب قم سرویس‌دهی کند و پایانه شمالی نیز به شهرهایی که مبدأ سفر قم به مقصد شهرهای شمال قم است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد:‌پایانه جنوبی دارای مساحت هفت هکتاری است البته این میزان مساحت‌های مربوط به توقف‌گاه‌های اتوبوس، فضای سبز و مباحث جانبی را نیز شامل می‌شود.

ذاکریان با اشاره به مکان‌یابی پایانه‌ها، گفت: پایانه‌ها در خروجی شهر شکل می‌گیرد تا سرویس‌دهی مناسب‌تر داشته و شهروندان بهتر است از این پایانه‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ تعداد قابل توجهی از زائران قم از سمت جنوب وارد شهر می‌شوند بنابراین این پایانه می‌تواند نقش زیادی در ساماندهی این سفرها داشته باشد به عنوان مثال تعداد زیادی از زائران عراقی که به صورت زمینی به قم سفر می‌کنند به طور عمده از سمت جنوب وارد قم می‌شوند بنابراین پایانه جنوبی مکان مناسبی برای این منظور است.

معاون شهردار قم عنوان کرد: شروع تملک پایانه شمالی نیز در بودجه امسال پیش‌بینی شده، اکنون جانمایی آن انجام و به منطقه ابلاغ شده تا به اندازه بودجه امسال بحث تملک شروع شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com