کد خبر ۵۳۱۵۴ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

اختتامیه جشنواره شعر اشراق با حضور وزیر ارشاد در قم برگزار می‌شود

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر اشراق گفت: اختتامیه جشنواره شعر اشراق روز 4 بهمن‌ماه سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام‌ سیدعلی خمینی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمدجواد شرافت ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق که در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، اظهار داشت: از زمان آغاز فراخوان جشنواره نشست‌های متعددی در شهرهای مختلف با موضوعات گوناگون برگزارشده است.

وی با اشاره به اهمیت اضافه شدن بخش زبان خارجی در جشنواره بین‌المللی شعر اشراق افزود: با اضافه کردن بخش زبان‌های خارجی در جشنواره شعر اشراق مخاطب شعر فارسی بسیار وسیع‌تر از گذشته است.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر اشراق گفت: استان‌های قم، خراسان، اصفهان و خوزستان قطب‌های اصلی شعر حوزوی هستند و نشستی نیز در این زمینه با شاعران حوزوی و شاعران برجسته کشوری در مشهد مقدس برگزار شد.

شرافت با تأکید بر ظرفیت زبان‌های خارجی در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی در قالب شعر عنوان کرد: در اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر اشراق از سه نفر از شاعران اردوزبان تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: جلساتی با مجاهدان و رزمندگان در سوریه و عراق برگزارشده و نشستی نیز با شاعران سوری در این کشور برگزار شد، همچنین روز سه‌شنبه نیز عصر شعر در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

شرافت ادامه داد: دیداری نیز با پدر شعر آیینی کشور محمدعلی مجاهدی در روزهای منتهی به اختتامیه جشنواره در نظر گرفته‌شده است.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر اشراق تصریح کرد: رونمایی از کتاب‌های منتشرشده جشنواره‌های سابق و رونمایی از آخرین اثر آیت‌الله حائری شیرازی از دیگر برنامه‌های دبیرخانه شعر اشراق در روزهای آینده خواهد بود.

شرافت با اشاره به زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر اشراق در قم ابراز کرد: اختتامیه جشنواره شعر اشراق روز 4  بهمن‌ماه سال جاری به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌علی خمینی در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com