کد خبر ۵۳۱۷۱ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷

اجرای طرح فاضلاب بدون نگاه به سفره‌های زیرزمینی "تهدید دائمی زیست‌محیطی" ایجاد می‌کند

فرماندار قم گفت: اگر ما اجرای طرح فاضلاب را بدون نگاه به آبخوان و سفره‌های زیرزمینی انجام دهیم تهدید زیست‌محیطی دائمی را در منطقه ایجاد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا سیار ظهر امروز در جلسه کارگروه حفظ منابع آب که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تأکید بر انجام مطالعات لازم در زمینه اجرای شبکه آب و فاضلاب در زمینه منابع زیرزمینی اظهار داشت: اینکه نتیجه اجرای طرح شبکه فاضلاب در همه مناطق یکسان نیست شاید پیشینه آن به برگزاری چندین جلسه استانی برمی‌گردد.

وی افزود: اجرای شبکه فاضلاب در مناطق مختلف یکسان نبوده و این مسئله سبب شده برای نمونه در منطقه پردیسان قم حفر چاه جذبی فایده‌ای نداشته باشد همچنین در منطقه یک یا منطقه چهار تا عمق 200 متر شن وجود داشته باشد.

فرماندار قم بیان کرد: اینکه باید مطالعات لازم در زمینه اجرای شبکه فاضلاب در مناطق مختلف صورت گیرد حرف درستی است و نباید مصوبه‌ای که مبنای علمی دارد و توقف آن تبعات بسیاری دارد را متوقف کرد.

سیار با اشاره به اینکه منطقه قمرود نفوذپذیر است، افزود: اگر ما اجرای طرح فاضلاب را بدون نگاه به آبخوان و سفره‌های زیرزمینی انجام دهیم تهدید زیست‌محیطی دائمی را در منطقه ایجاد می‌کنیم حال اینکه چه چیزی تولید می‌شود دارای اهمیت بسیاری است.

وی با اشاره به چاه‌های کشاورزی استان گفت: 11 هزار باغی که جای آن ساختمان ساخته‌شده است حق آبه رودخانه داشته‌اند و به‌صورت سری در کانال‌ها این دشت تغذیه می‌شده است همچنین چاه‌های آب نیز داریم و دشت قم تغذیه نمی‌شود.

فرماندار قم با اشاره به میزان تخصیص آب استان قم عنوان کرد: ما 60 میلیون مترمکعب تخصیص آب‌داریم علیرغم اینکه تأمین آب از شور آب حق قانونی قم است و طرح و بودجه مصوب دارد ولی ادامه کار متوقف‌شده است به نظر می‌آید که نسبت به این موضوع کوتاه آمده‌ایم که این اتفاق افتاده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com