کد خبر ۵۳۱۷۹ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۰

ضرورت پرهیز از نگاه سیاسی در بازنویسی تاریخ دفاع مقدس

استاندار قم با اشاره به اهمیت انتقال وقایع تاریخی معاصر به نسل‌های پس از انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: از نگاه‌های سیاسی در بازنویسی تاریخ انقلاب و دفاع مقدس پرهیز شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، سید مهدی صادقی در دیدار احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، با اشاره به جنگ 8 ساله‌ی تحمیلی به عنوان نقطه‌ی عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: وقایع عملیات‌های مختلف دفاع مقدس بایستی بدون کم و کاست ثبت شود .

استاندار قم، با بیان اینکه نباید در مستندسازی آثار دفاع مقدس نگاه سیاسی حاکم شود، افزود: بایستی بدون توجه به شرایط فعلی افراد، سوابق و نقش ایشان در جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار بگیرد .

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته های مرتبط با دفاع مقدس و نیز ایثارگران خوش ذوق جنگ تحمیلی در تدوین تاریخ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بایستی با ایجاد گروه هایی با اهداف مشخص نسبت به طبقه بندی وقایع تاریخی اقدام شود .

استاندار قم اظهار کرد: پس از گذشت حدود سی سال از جنگ تحمیلی، بسیاری از اسناد از طبقه بندی محرمانه خارج شده‌اند و بایستی از آنها در بیان دقیق و کامل تاریخ دفاع مقدس بهره گرفته شود .

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود احداث موزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان قم را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر تعامل مسئولان استانی در اجرای آن گفت: پیگیری مستمر از دستگاه‌های ملی می‌تواند در تخصیص اعتبارات راهگشا باشد .

وی با بیان اینکه این پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم می باشد خاطرنشان کرد: از ظرفیت دفتر مقام معظم رهبری برای تکمیل ساخت و تجهیز این موزه استفاده شود.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com