کد خبر ۵۳۱۸۵ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۴

مدیرعامل شرکت آبفا : استفاده از آب خاکستری در مدیریت منابع آبی قم مورد توجه قرار گیرد

قم- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در وضعیت تنش و بحران تامین آب، استفاده از آب خاکستری در مدیریت منابع آبی قم با همکاری دستگاه های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، علی جان صادق پور روز پنجشنبه در شانزدهمین جلسه شورای حفاظت از آب اظهار داشت: قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور به این موضوع توجه و وظایف قانونی دستگاه های مختلف را تشریح کرده است که با همکاری آنان می توان منابع آبی را در استان قم مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: آیین نامه استانی این قانون به زودی در قم تدوین می شود در همین راستا به کسانی که تاسیساتی در راستای بازچرخانی آب و جمع آوری باران نصب کنند تخفیف هایی ارائه خواهد شد تا این فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود.
وی افزود: هتل ها ، بیمارستان ها ، شهرک ها ، مجتمع های مسکونی، ساختمان های دولتی و ادارات، دانشگاه ها سایر مراکز آموزشی و نظایر آن می توانند از سامانه های بازچرخانی آب و پساب استفاده کنند.
صادق پور با تاکید بر این که در استان های دیگر از این طرح ایجاد اشتغال کرده اند گفت: بازچرخانی آب و استفاده مجدد از پساب می تواند نقش مهمی در وضعیت منابع آبی قم ایجاد کند چرا که بخش اعظم آب شرب قم از خارج استان تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به این که تاکنون 170 کیلومتر از شبکه فاضلاب در قم اجرایی شده است گفت: این طرح با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به اجرا رسیده و امکان اتصال شهروندان را به شبکه دفع فاضلاب شهر فراهم کرده است.
وی افزود: در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب در بخش ‌های از مناطق دو، سه و شش شهری با همکاری و صبوری مردم شهر قم به سرعت در حال اجرا است و در بعضی از مناطق به اتمام رسیده است.
وی با بیان این که اجرای شبکه فاضلاب در بعضی از مناطق قم ضروری است گفت: وجود فاضلاب در بعضی از مناطق مشکلاتی را ایجاد کرده است که بر اساس مراجعه های مردمی و درخواست مسئولان در حال اجرا است.
صادق پور تاکید کرد: منطقه پردیسان از مهمترین مکان هایی است که نیاز به اجرای شبکه فاضلاب دارد در صورتی که منابع مالی تامین شود اجرایی خواهد شد.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com