کد خبر ۵۳۲۰۴ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۱

تاکید سازمان فرهنگی شهرداری و جهاددانشگاهی قم بر افزایش همکاری‌های مشترک

گروه اجتماعی: مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از افزایش تعاملات مثبت میان این سازمان و جهاددانشگاهی واحد استان قم استقبال و بر آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، مجید رفیعی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم یکشنبه اول بهمن ماه در بازدید از جهاد دانشگاهی قم با علی حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قم نیز دیدار کرد.
 سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در ابتدای این نشست به تشریح فعالیت‎های این واحد در عرصه‎های فرهنگی، رسانه‎ای، افکار سنجی، قرآنی، دانشجویی، آموزشی و تبیین ظرفیت‎های این معاونت در همکاری‎های همه جانبه در بخش‎های مختلف با سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم پرداخت.
مدیرعالم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز با ذکر این مطلب که این سازمان در قم، نوپا است گفت: این سازمان در دو ماه گذشته پرحجم‎ترین روزهای فعالیت خود را طی می‎کند و نیازمند فرصت و حمایت است و خوشبختانه شهردار قم نیز نگاهی فرهنگی به مسایل مختلف دارد و به همین خاطر در این زمینه نیز حمایت خوبی از این مرکز داشته است.
وی افزود: این سازمان، مسجد محوری را به عنوان فرض اصلی در فعالیت‎های خود قرار داده است و به جای توسعه فرهنگسراها سعی کرده است همین موجودیت فعلی یعنی دو فرهنگسرای فعال را حفظ کند و فعالیت‎های خود را با ثمر دهی بالا در مساجد متمرکز کند؛ مساجد قلب تپنده محلات است و به همین دلیل سعی کرده‎ایم از مساجد فعال به شکل شبکه‎ای حمایت‏‎های تجهیزاتی و عملی داشته باشیم.
مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: جهاددانشگاهی واحد استان قم با توجه به ظرفیت‎های گسترده‎ای که دارد می‎تواند در عرصه‎های مختلف از جمله افکار سنجی، فعالیت‎های آموزشی و فرهنگی و حتی گردشگری با این سازمان همکاری کند.
وی، کمک به مسجد محوری در هر محل، حمایت از ورزش مدارس و دبیرستان های دخترانه مناطق کم برخوردار قم و ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی عمومی را از جمله برنامه های این سازمان برشمرد و خواستار همکاری جهاد دانشگاهی در اجرای برخی از طرح ها شد.
وی تصریح کرد: در عرصه نشاط اجتماعی نیز باید دو حوزه را مد نظر داشت؛ نخست حوزه زیربنایی که شهرداری با حمایت از زیرساخت‎های مسجد بنیان و برگزاری برنامه‎هایی چون جشنواره شهر خوب شهروند خوب، ساماندهی نظام آموزشی تئاتر مسجد و ارایه الگوهای فرهنگی سعی دارد که نشاط فرهنگی را در شهر قم سامان دهد.
وی عنوان کرد: امیدواریم با توسعه فعالیت‎های زیربنایی و روبنایی که در این حوزه انجام می ‏شود در آینده نزدیک شاهد تحولات مثبتی در شهر کریمه اهل بیت(ع) باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com