کد خبر ۵۳۲۴۳ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۸
آیت الله نوری همدانی در پیامی به مسابقات سراسری قرآن:

قانون اساسی بر مبنای قرآن افتخار و مختص جمهوری اسلامی ایران است

یکی از مراجع تقلید گفت: امام عظیم الشأن که با انقلاب اسلامی به ملت ایران و مستضعفان هویت تازه ای بخشید و قانون اساسی کشور را بر مبنای قرآن وضع نهاد و این افتخار مختص جمهوری اسلامی ایران است که قانونی بر خلاف قرآن و اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در آن راه ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله نوری همدانی، در متن پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به مسابقات سراسری قرآن  سازمان آموزشی فنی حرفه ای کشور که در قم برگزار می‌شود آمده است: در قرآن کریم در آیات زیادی به تلاوت و قرائت قرآن توصیه شده است، از جمله در در سوره مزمل، هم در آیات ابتدایی و هم در آیه پایانی به تلاوت قرآن دستور داده شده و مؤکداً می‌فرماید هرچه می‌توانید از قرآن بخوانید و در ادامه باز تاکید فرموده است هرچه برای شما میسر است از این کتاب الهی قرائت کنید.

در ادامه این پیام تصریح شده است: بیان قرآن و ابلاغ پیام الهی نیازمند نیرویی است که باید در پرتو انس با قرآن و در دل شب به دست آید و از طرفی ممارست در تلاوت و قرائت قرآن پدید آورنده انس با قرآن خواهد بود.

خوشا براحوال شما جوانان و نو جوانان و همه علاقه مندان قرآنی که اهتمام به قرائت و ترتیل و حفظ آیات الهی را داشته و در این میدان بر یکدیگر سبقت می جوئید.

درود خدا بر امام عظیم الشأن که با انقلاب اسلامی به ملت ایران و مستضعفان هویت تازه ای بخشید و قانون اساسی کشور را بر مبنای قرآن وضع نهاد و این افتخار مختص جمهوری اسلامی ایران است که قانونی بر خلاف قرآن و اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  در آن راه ندارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: عزیزان من! شکرگذار نعمت بزرگ جمهوری اسلامی ایران باشید و با تبعیت از ولایت فقیه که ستون خیمه نظام است، همواره حافظ نگهبان اسلام و کشور اسلامی باشید تا مبادا استکبار جهانی قصد طمع ورزی داشته باشد و توطئه‌هایش خنثی شود تا ان شاءالله روزی شاهد تحقق همه آیات قرآن و وعده‌های الهی مخصوصاً آیه شریفۀ «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» (انبیاء 105) باشیم و انشاالله با ظهور موفور السرور آن امام صالحان، پهنه‌ زمین در اختیار مومنان و صالحون قرار خواهد گرفت.

در پایان از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که اهتمام به برگزاری این مسابقات داشته‌اند، می‌خواهم که در برنامه ریزی‌های اینگونه مسابقات و فعالیت‌های قرآنی تدبیری اندیشیده شود تا نسل جوان هرچه بیشتر با معانی و مفاهیم قرآن آشنا شوند و تا این آگاهی پدید نیاید حق تلاوت اداء نشده است و حق تلاوت و قرائت قرآن به درک معانی و مفاهیم آن و از همه مهم‌تر جامۀ عمل پوشاندن به دستورات الهی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com