کد خبر ۵۳۲۴۸ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
آیت الله مکارم شیرازی:

اهل علم برای نشر آن تلاش کنند

یکی از مراجع تقلید در مورد اهل علم گفته‌اند «العلما باقون مابقی الدهر»، افزود: کسانی که علم را یاد گرفته‌اند لازم است در نشر آن تلاش کنند تا از این طریق موجب ترقی و رشد علم در جامعه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اساتید، طلاب و روحانیون مدرسه فقه و معارف المصطفی العالمیه که در مدرسه امیرالمؤمنین قم برگزار شد با بیان اینکه روحانیون و طلاب المصطفی العالمیه سفیران هدایت در دنیا هستند، گفت: از جمله برکات انقلاب، راه اندازی جامعه المصطفی العالمیه است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه طلبگی و یادگیری معارف دینی نعمتی است که خدای متعال به شما طلاب عنایت کرده است، به روایتی از امام علی (ع)در مورد  مقایسه علم و مال اشاره کرد.

وی بیان داشت: این امام بزرگوار فرمودند: علم تو را از خطرات و لغزش‌ها حراست می‌کند و در واقع علم انسان را حفظ می‌کند، ولی مال انسان را از خطرات حفظ نمی‌کند، بلکه این بشر است که باید مال را نگه دارد.

 این مرجع تقلید بر درس خواندن، مباحثه و تدریس تاکید کرد و این مسائل را از برکات حوزه دانسته و افزود: از برکات علم در کلام حضرت این است کسی که علم را به دیگران می‌آموزد، به علم او افزوده می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه از دیگر برکات علم این است که هیچ گاه رابطه بین علم و استاد و شاگرد قطع نمی‌شود و این از دیگر برکات حوزه است، گفت: امروز شاهد هستیم که سال‌ها از رحلت بزرگان و علمای اثر گذار مانند آیت الله بروجردی‌ها و امام راحل‌ها گذشته، ولی شاگردان آن‌ها را از یاد نبرده‌اند و برای آن‌ها سالگرد و گرامیداشت می‌گیرند.

 وی با بیان اینکه در مورد اهل علم گفته‌اند «العلما باقون مابقی الدهر»، افزود: کسانی  که علم را یاد گرفته‌اند لازم است در نشر آن تلاش کنند تا از این طریق موجب ترقی و رشد علم در جامعه شوند.

 وی بر یادگیری قرآن و قرائت، نشر و عمل به آن تاکید کرد و گفت: اگر با نشر دین، معارف و مبنانی ارزشی فردی را هدایت کنید، قطعاً این چنین عملی در پیشگاه خدا دارای ثواب دو چندان خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com