کد خبر ۵۳۳۳۴ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۷
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم:

دانشکده پرستاری قم با توجه به نیاز کشور به جذب پرستار می‌پردازد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دانشکده پرستاری تلاش می‌کند تا با توجه به نیاز کشور به جذب پرستار پرداخته و ظرفیت دانشجویان را به دو برابر افزایش دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید حسن عادلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت: دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم جزو اولین دانشکده‌هایی است که آموزش به دانشجویان مامایی و پرستاری را در دستور کار دارد.

عادلی با بیان اینکه در خصوص رشته پرستاری و اورژانس نیز مجوز اخذ شده و پیگیر اخذ مجوز ارشد سالمندی و ویژه نیز هستیم که بتوانیم دانشجو جذب کنیم افزود: دانشکده پرستاری تلاش می‌کند تا با توجه به نیاز کشور به جذب پرستار پرداخته و ظرفیت دانشجویان را به دو برابر افزایش دهد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در حال حاضر ۴۱۷ نفر دانشجوی پرستاری مامایی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که در تلاشیم تا مشکلات زیرساختی دانشکده را برطرف و در تربیت دانشجویان با استعداد بکوشیم.

وی اظهار داشت: ۲۰ هزار تخت تعهد دولت برای افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی است که از این تعداد هزار و ۸۰۰ تخت مربوط به استان قم است و از این رو نیاز مبرم به پرستار داریم و تلاش می‌کنیم تا به تربیت دانشجویان پرستاری بپردازیم.

عادلی در پایان گفت: سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ دانشجو جذب دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم می‌شوند که امسال این رقم به ۷۵ دانشجو رسید که ۳۰ درصد این تعداد بومی استان هستند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com