کد خبر ۵۳۳۸۱ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

وجود ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به «ام اس» در قم/ تأکید بر مصرف دارچین

قم - مدیر عامل انجمن ام اس استان قم از عضویت ۱۲۰۰ بیمار در این انجمن خبر داد و گفت: ۳۰۰ بیمار هم در قم وجود دارد که عضو این انجمن نیستند.

محمد جواد سلمی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر انجمن ام اس قم هزار و ۲۰۰ عضو دارد، گفت: طبق آمار ۳۰۰ نفر هم در استان قم هستند که به این بیماری مبتلا بوده اما عضو این انجمن نیستند.

وی همچنین درباره خدمات این انجمن به بیماران ام اس گفت: خدمات به بخش‌های مختلف مالی، آموزشی و دارویی تقسیم می‌شود که در این بین کمک‌های مالی چندان قابل توجه نیست و بیشتر سعی شده تا بر روی آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای برای خودکفایی و توانمندی افراد عضو تمرکز شود.

مدیرعامل انجمن ام اس قم در ادامه با اشاره به اینکه آموزش‌ها با کمک فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و صنایع دستی و جهاد دانشگاهی به بیماران و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: رویکرد آموزش‌ها در راستای آموزش‌های مشاغل خانگی مانند کیف دوزی و... است تا این افراد با مشارکت خانواده‌هایشان بتوانند از لحاظ مالی به استقلال برسند.

داروهای کمک درمانی گران است

وی با اشاره به یارانه‌ای که دولت برای داروهای بیماران ام اس ارائه می‌دهد، گفت: بیشتر مشکلات بیماران ام اس پیرامون داروهای کمک درمانی است که علاوه بر داروهای تخصصی باید برای جلوگیری از پیشرفت بیماری مصرف شود که بخشی از این داروها برای بیماران هزینه بردار است.

ابتلا به بیماری ام اس به زیر ۲۰ سال هم رسیده و بیماران ۱۲ ساله و ۶ ساله هم عضو این انجمن هستند

سلمی‌زاده با اشاره به اینکه داروهای ایرانی برای این بیماران کاملاً رایگان است، با تأکید بر اینکه داروهای ایرانی تأثیر خوبی هم دارند، ابراز داشت: ممکن است بدن برخی از این بیماران به داروهای ایرانی سازگاری نداشته و این افراد نیازمند داروهای خارجی باشند و یا ادامه درمان آن‌ها نیازمند تهیه داروهای تازه به بازار آمده باشد که برخی از این افراد باید برای دریافت این داروها ماهیانه از ۵۰۰ تا یک میلیون تومان هزینه کنند.

آموزش موسیقی، رایانه و طراحی و دوخت به بیماران

وی در ادامه تشکیل گروه همخوانی از بیماران ام اس را از جمله فعالیت‌های این انجمن عنوان کرد و ادامه داد: آموزش موسیقی، رایانه و طراحی و دوخت از دیگر فعالیت‌های این انجمن است و همچنین انجمن ام اس قم در راستای کمک به خانواده این بیماران تعداد ۲۰۰ وام با سود کم را با همراهی بانک ملی به خانواده‌های عضو انجمن پرداخت کرده است.

مدیرعامل انجمن ام اس قم در ادامه با اشاره به اینکه وراثت یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌ ام اس است در عین حال تأکید کرد اضطراب و استرس مهم‌ترین و بیشترین سهم را در ابتلا به این بیماری دارد.

وی افزود: در گذشته سن ابتلا به بیماری‌ ام اس بیشتر در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال بود اما متأسفانه در سال‌های اخیر ابتلا به این بیماری به زیر ۲۰ سال هم رسیده و در حال حاضر بیماران ۱۲ ساله و ۶ ساله هم عضو این انجمن هستند.

سلمی‌زاده افزود: در حال حاضر دارچین به عنوان گیاهی شناخته شده که هم طب سنتی و هم پزشکان آن را در پیشگیری و همچنین درمان به بیماران مبتلا به ام اس توصیه می‌کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com