کد خبر ۵۳۳۹۷ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۶
استاندار قم:

مسئولان قم در برخورد منطقی با ناآرامی های اخیر از انسجام خوبی برخوردار بودند

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: انسجام بین مسئولان استان قم برای برخورد منطقی با ناآرامی های اخیر نسبت به بسیاری از استان های کشور بهتر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در همایش فرماندهان و روسای کلانتری های استان قم، با قدردانی از اقتدار و هوشمندی نیروی انتظامی در مواجهه با ناآرامی های اخیر، گفت: نیروی انتظامی در ناآرامی های اخیر استان از اقتدار و هوشمندی بسیار خوبی برخوردار بود.
وی بیان کرد: در ناآرامی های اخیر کشور، استان قم با کمترین هزینه های اجتماعی در مقایسه با سایر استان ها توانست شرایط را ساماندهی کند.
وی با بیان این که مسئولان امنیتی وظیفه خطیری در جداکردن معترضان از صف اغتشاشگران دارند، ادامه داد: تامین امنیت مستمر نیازمند نظم و انضباط، هوشمندی، پویایی و اقتدار است.
صادقی با اشاره به برخی شعارهای هنجارشکنانه در ناآرامی های اخیر، گفت: خوشبختانه بسیاری از این شعارها پشتوانه فکری نداشت و نتیجه جو هیجانی حاکم بر جامعه بود.
وی ادامه داد: باید در سطح کلان علل شکل گیری نارضایتی ها و هیجانات را بررسی و جهت حل آن ها اقدام نمایند.
صادقی بیان کرد: در برگزاری تجمع های قانونی و آرام محدودیتی نداریم و نمونه آن در گذشته تاریخی کشور کم نیست، ولی با کسانی که به دنبال ناآرامی هستند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.
استاندار قم همچنین تاکید کرد: حضور مقتدرانه پلیس در کنار اخلاق مداری می تواند بسیاری از دغدغه های امنیتی را به فرصتی برای نظام تبدیل کند.
وی، استفاده از نیروهای اخلاق مدار و مومن را از پیش نیازهای تامین امنیت عنوان کرد و افزود: کارکنان ناجا در خط مقدم تامین امنیت هستند که با پشتوانه اعتماد مردم و حفظ اقتدار و هوشیاری به این وظیفه سنگین عمل می کنند.
7405/ 1175 تنظیم کننده: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com