کد خبر ۵۳۴۱۰ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
استاندار قم مطرح کرد

قدرداني از اقتدار پلیس در اعتراضات اخير

استاندار قم با بيان اينكه مسؤولان امنيتي وظيفه خطيري در جداكردن معترضين از صف اغتشاشگران دارند گفت: نيروي انتظامي در اعتراضات اخير استان قم از اقتدار و هوشمندي بسيار خوبي برخوردار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در جلسه با فرماندهان و روسای کلانتری‌های استان قم طی سخنانی نیروهای اخلاق مدار و مومن را از پیش نیازهای تامین امنیت عنوان کرد.

استاندار قم وظیفه نیروی انتظامی را در تامین امنیت بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: پرسنل ناجا در خط مقدم این امر مهم هستند.

وی بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی را اعتماد مردم به ایشان دانست و افزود: تامین امنیت مستمر نیازمند نظم و انظباط، هوشمندی، پویایی و اقتدار است.

صادقی با بیان اینکه حضور مقتدرانه پلیس در کنار اخلاق مداری می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های امنیتی را به فرصتی برای نظام تبدیل کند بیان کرد: ‌در اغتشاشات اخیر کشور، استان قم با کمترین هزینه‌های اجتماعی در مقایسه با سایر استان‌ها توانست شرایط را ساماندهی کند.

استاندار قم افزود: انسجام بین مسؤولان استان قم برای برخورد منطقی با اعتراضات و اغتشاشات نسبت به بسیاری از استان‌ها بهتر بود.

وی با اشاره به برخی شعارهای هنجارشکنانه در اعتراضات اخیر ادامه داد: بسیاری از این شعارها پشتوانه فکری نداشت و نتیجه جو هیجانی حاکم بر جامعه بود.

صادقی ادامه داد: این مسئله موجب سنگین شدن وظیفه مدیران می‌شود و باید در سطح کلان علل شکل گیری  نارضایتی‌ها و هیجانات را بررسی و برای حل آنها اقدام کند.

استاندار قم همچنین سخنان رئیس جمهور دبراه اهمیت حاکمیت امنیت در کنار آرامش را مورد توجه قرار داد و گفت: طبیعی است که برای حرکات غیرقانونی مجوزی نمی‌دهیم اما باید زمینه اجرایی شدن بیش از پیش آزادی‌های مشروع و قانون فراهم شود.

صادقی تصریح کرد: در برگزاری تجمع‌های قانونی و آرام محدودیتی نداریم و نمونه آن در گذشته تاریخی کشور کم نیست، ولی با کسانیکه به دنبال ناآرامی هستند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com