کد خبر ۵۳۴۷۶ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد:

از لزوم استفاده از انرژی خورشیدی در کشور تا مدیریت هدر رفت آب و برق

یکی از مراجع تقلید گفت: از نظر آب و برق در شرایط مطلوبی قرار نداریم و بهترین راه فرهنگ سازی در جامعه است که در این راستا می‌توانیم از ظرفیت مطلوب رسانه‌ها استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به اینکه از نظر آب و برق در شرایط مطلوبی قرار نداریم، اظهار کرد: ابتدا باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به دنبال فرهنگ سازی میان مردم باشیم.

وی با بیان اینکه تذکرات لازم در این راستا در می‌تواند در نماز جمعه‌ها و بر فراز منابر و مساجد به مردم داده شود، عنوان کرد: اگر بتوانیم در عرصه الگوی مصرف در جامعه فرهنگ سازی کنیم کار ما بسیار آسان‌تر خواهد شد و برای فرهنگ سازی نیز از تکرار الگوهای مصرف نباید خسته شویم.

این مرجع تقلید به میزان آب و برقی که توسط مردم هدر می‌رود اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم با فرهنگ سازی مصرف را حتی یک سوم هم کاهش دهیم یک عمل ارزشمند و بسیار مفید انجام داده‌ایم؛ مدیران وزارت نیرو نیز باید در نظر داشته باشند که تدوین مشوق‌های برای کاهش مصرف انرژی بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی خورشیدی در کشور باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: با استفاده از انرژی خورشیدی و با هزینه اندکی خوشبختانه امکانات خوبی در برخی از روستاها و شهرها برای مردم فراهم شده است و اگر بتوانیم این انرژی را گسترش دهیم یک گام مفید در زمینه مصرف انرژی پاک برداشته‌ایم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ضریب تابش خورشید در کشور ما بسیار بالا است که لزوم حساسیت نسبت به استفاده از آن را افزایش می‌دهد، مطرح کرد: در راستای جلب رضایت‌مندی بیشتر مردم باید تغییرات قیمت آب و برق به اطلاع آن‌ها برسد. خوشبختانه در سال گذشته میزان قطعی آب و برق در شهر قم زیاد نبوده است.

وی بیان کرد: برخی نسبت به تامین آب آینده قم حساس هستند زیرا این آب باید از مسیر طولانی به شهر قم برسد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com