کد خبر ۵۳۴۸۶ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۱
آیت الله جوادی آملی:

تمام تلاش مسئولان باید در جهت رفع مشکلات مردم باشد

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان، بی عرضگی و سوء مدیریت را بزرگترین مشکل کشور دانست و گفت: تمام تلاش مسئولان باید در جهت رفع مشکلات مردم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو و هیئت همراه که ظهر پنج‌شنبه در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: آنکه ما را آفرید، جهان را آفرید و ارتباط ما با جهان را آفرید، به ما تأکید کرد که میان اجزاء این مثلث ارتباط همیشگی وجود دارد.

وی افزود: برخی خیال می‌کنند بین انسان، زمین و آسمان ارتباطی وجود ندارد و ارتباط ما با عالم گسسته است لذا برای آن‌ها افسانه است که اگر کسی بیراهه برود روزی‌اش کم می‌شود یا نزول باران و رحمت الهی کاسته می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: طبق نظام خلقت الهی، اگر کسی بیراهه نرود فیض و رحمت نیز با او خواهد بود، این یک مسئله علمی است که برای بسیاری هنوز حل نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی معضلات و مشکلات کشور اشاره کرد و بیان داشت: بزرگ‌ترین مشکل ما «بی عرضگی و سوء مدیریت» است، در حالی که توان و ظرفیت تولید بسیاری از محصولات در کشور وجود دارد اقدام به واردات آن‌ها می‌شود.

سرمایه فروشی بی‌عرضگی است

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: سرمایه فروشی بی‌عرضگی است و تجارت نیست! ما امروز با فروش نفت که سرمایه ماست زندگی می‌کنیم در حالی که باید صنایع تبدیلی مانند پتروشیمی‌ها در کشور گسترش پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما نباید پشت میز نشین تربیت کند، وظیفه دانشگاه تأمین نیروی کار متخصص برای کشور است، دانشگاه ما باید جوانانی تربیت کند که سنگ و خاک این مملکت را به مرمر و طلا تبدیل کنند.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: این کشور به لطف الهی همه چیز دارد، با شرافت‌ترین و با کرامترین مردم جهان را ما در اختیار داریم و این را در طول تاریخ اثبات کرده‌ایم، حیف است این مملکت با فقر درگیر باشد، باید تمام تلاش و کوشش مسئولان در جهت رفع مشکلات این مردم باشد، ما به دولت محترم به عنایت الهی امید داریم و توقع ما این است که کمربند خدمت را با عقل و عدل محکم ببندید تا موفق باشید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com