کد خبر ۵۳۵۷۲ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰

حضور هیأت رسانه‌ای اندونزی در حرم حضرت معصومه

گروه بین‌الملل: هیأت رسانه‌ای اندونزی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و بازدید از مکان‌های دینی و تاریخی به قم سفر كردند.

حضور هیأت رسانه‌ای اندونزی در حرم حضرت معصومه(س)به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران اندونزیایی، 5 بهمن‌ماه به میزبانی دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم، برای زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و بازدید از مکان‌های دینی و تاریخی حرم مطهر به قم سفر كردند.

اعضای این هیأت رسانه‌ای با ورود به شهر قم مورد استقبال عزیزی، رئیس دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار گرفته و با حضور در جوار آرامگاه مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) به مقام شامخ آن مجاهد نستوه و عالم والامقام عرض ارادت كردند.

خبرنگاران اندونزیایی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف مجتمع تحقیقاتی آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) به ویژه کتابخانه و مرکز بازسازی کتب قدیمی از نزدیک در جریان تلاش‌های مستمر و خستگی‌ناپذیر معظم له در جهت جمع‌آوری کتب و منشورات فاخر و منحصر به فرد جهان اسلام قرار گرفتند.

از دیگر برنامه‌های این سفر حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و بازدید از مکان‌های دینی و تاریخی حرم مطهر بود.

در ادامه مدعوین به دعوت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی(نور) ضمن آشنایی با جدیدترین محصولات نرم‌افزاری ایرانی ـ اسلامی، ظرفیت‌های موجود در برنامه‌های کامپیوتری سه زبانه انگلیسی، عربی و فارسی در حوزه‌های قرآن، روایات، احادیث، فقه و اصول، نرم‌افزارهای حوزه ادیان و مذاهب و همچنین، نحوه تعامل و همکاری مراکز اسلامی ایران و اندونزی به تبادل نظر و گفت‌وگوی تخصصی پرداختند.

هیأت رسانه‌ای اندونزیایی در ادامه سفر خود با حرکت به سوی جمکران در نشست علمی و پژوهشی دفتر بین‌الملل حوزه علمیه قم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، رئیس این دفتر و جمعی از کارشناسان عرصه بین‌الملل حوزه‌های علمیه شرکت کردند.

در پایان این سفر، هیأت رسانه‌ای اندونزیایی با طلاب اندونزیایی مقیم و مشغول به تحصیل در حوزه علمیه قم در محل نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفت‌وگو كردند/.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com