کد خبر ۵۳۵۸۴ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹

کاهش دمای هوای قم تا پایان هفته/لزوم آمادگی دستگاه ها در مواجهه با تغییر محسوس دما

قم - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: پس از بارش های پیش بینی شده در 48 ساعت آینده، هوای قم تا پایان هفته بسیار سرد خواهد بود و در مواقعی به 13 درجه سانتیگراد زیر صفر نیز خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، یحیی زارع روز شنبه در «جلسه میز هشدار وضعیت هوا» در اداره کل هواشناسی استان قم، افزود: از امروز عصر شاهد آغاز بارش ها خواهیم بود و این وضعیت در شب هنگام به اوج خود خواهد رسید.
وی بیان کرد: به دلیل کاهش محسوس دما و وزش باد شدید، رخ دادن پدیده کولاک در جاده های کوهستانی استان دور از انتظار نخواهد بود، بنابراین لازم است مسئولان حوزه راهداری تمهیدات لازم را درنظر بگیرند.
وی با اشاره به لزوم آمادگی همه دستگاه ها برای مواجهه با سامانه بارشی اخیر، تاکید کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی، سامانه وارد شده به استان قم با بارش برف قابل توجهی همراه است، به همین علت بهره برداران بخش کشاورزی، مسئولان شهرداری و ترافیک شهری و همچنین پلیس راه آماده مواجهه با تغییر محسوس دما و لغزندگی معابر و جاده ها باشند.
مدیرکل هواشناسی قم گفت: لازم است اطلاع رسانی های لازم در خصوص این سامانه به شهروندان داده شود و از آمد و شد خودرو های فاقد زنجیر چرخ و سیستم های گرمایشی در سطح جاده های استان، جلوگیری گردد.
وی بیان کرد: هرچه از سطح شهر قم به سمت مناطق کوهستانی استان حرکت کنیم از میزان دما کاسته و بارش ها بیشتر به صورت برف خواهد بود؛ به همین دلیل نیاز است که مواد خوراکی و سوختی مورد نیاز ساکنان شهرها و روستاهای استان طی چند روز آینده، از قبل فراهم شود.
وی ادامه داد: همچنین شهروندان باید مراقب باشند و کنتورهای آب منازل خود را عایق بندی کنند تا از یخ بستن آن، جلوگیری شود.

** تعطیلی مدارس استان بستگی به وضعیت بارش ها دارد
مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این جلسه گفت: با وجود پیش بینی بارش 10 سانتی متری برف در استان قم ممکن است برخی از مسائل به وجودآید که برای جلوگیری از آن، باید همه نهادهای امدادی و انتظامی استان آماده خدمت رسانی به مردم باشند.
محسن اوروجی، افزود: پس از بارش برف و آب شدن آن، شاهد یخبندان در سطح معابر خواهیم بود که در این حالت برای اعلام تعطیلی مدارس با توجه به وضعیت بارش ها و نظر مسئولان استان، تصمیم گیری خواهد شد.
در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی، امدادی، انتظامی و خدمت رسان استان قم با ویژگی های سامانه بارشی جدید و تغییراتی که در اثر آن در وضعیت آب و هوایی استان ایجاد می شود، آشنا شدند.
کارشناسان هواشناسی قم با ورود سامانه جدید بارشی به استان، کاهش شدید دمای هوا و بارش برف و باران را برای 48 ساعت آینده در مناطق شهری و روستایی پیش بینی کرده اند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com