کد خبر ۵۳۶۳۲ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

عدم وجود امنیت شغلی جامعه را به سوی ثروت اندوزی می کشاند/ طلاق و معضلات اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مشکلات اخلاقی و فساد ناشی از فقر و بیکاری است، گفت: هرچه گرانی شدیدتر شود فساد در جامعه بیشتر می شود، ریشه اعتیاد و طلاق هایی که در جامعه به وجود می آید وهمچنین دزدی ناشی از فقر و بیکاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محسن فقیهی در گفت و گو با انقلاب نیوز،با اشاره به بیکاری و گرانی در جامعه اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ریشه در همه مشکلات کشور دارد بیکاری و تورم است و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات اخلاقی و فساد ناشی از فقر و بیکاری است، افزود: هرچه گرانی شدیدتر شود فساد در جامعه بیشتر می شود، ریشه اعتیاد و طلاق هایی که در جامعه به وجود می آید وهمچنین دزدی و خلاف و فساد های اخلاقی و تخلفاتی که در ادارات پیش می آید ناشی از فقر و بیکاری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: فساد اقتصادی به گونه ای است که دامن گیرهمه می شود و به همه چیز سرایت می کند، هنگامی که در یک بانک فساد می آید رییس بانک اختلاس می کند و کارمندان هم همانند رئیس مرتکب فسادها می شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تخلفات به دلیل فقر و بیکاری و عدم وجود امنیت شغلی است، ابراز داشت: جامعه حس می کند امنیت شغلی وجود ندارد، باید مردم خود را به گونه ای بار بیاوریم که حس کنند امنیت دارند و نیاز به ثروت اندوزی نداشته باشند،وقتی سلامت جامعه بیمه و مشکلات مالی نباشد نیازی به ثروت جمع کردن حس نمی شود.

فقیهی ادامه داد: مردم تصور می کنند باید پولی جمع شود تا آینده ای داشته باشند که این موضوع برای کشورمان ضرر دارد وزمینه ایجاد فساد را فراهم می کند، چون همه احساس می کنند باید پول جمع کرده تا زندگی آینده و فرزندان شان تامین شود اماهنگامی که بدانند مشکل مسکن و سلامت و مشکلات زندگی حل است دیگر دنبال فساد و خلاف نمی روند.

وی اظهار داشت: متاسفانه احساس می شود کشور به این سو نمی رود تا سلامتی و آرامش فکری برای جامعه به همراه داشته باشد و افراد با آرامش در کار و شغل خود فعالیت داشته باشند و با آرامش زندگی کرده و غصه آینده را نخورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت باید در این زمینه اقدامی کند و با برنامه ریزی و رفع بیکاری و تورم زمینه آرامش جامعه را فراهم کند، اگر مردم از حکومت ناامید شوند در آن موقع باید احساس خطر کنیم و مقصر آن کسانی هستند که این حالت را ایجاد کرده تا مردم را ناامید شوند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم رفع مشکل بیکاری و تورم افزود: مردمی که خون و شهید داده و فداکاری کردند شایسته این موضوع هستند که به آنها محبت و کمک شود و ارامشی در جامعه برقرار شود.

فقیهی با تاکید بر اینکه مهم ترین موضوعی که برای مردم مهم است احساس آرامش و امنیت است، ابراز داشت: مسئولین باید به گونه ای با مردم صحبت کرده و اقدام کنند که مردم احساس آرامش داشته باشند و مملکت روز به روز از نظر اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی به ترقی و تکامل برسد.

وی گفت: اگرمردم احساس کنند فردای ما بدتر از امروز است باید احساس خطر کنیم، متاسفانه مملکت به این سو در حال حرکت است اما باید به مردم امید داد تا احساس امنیت و آرامش داشته باشند تاحرکت اشتغال زا ایجاد و مشکلات کشور رفع شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com