کد خبر ۵۳۶۷۱ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳

مدیرکل مدیریت بحران: هیچ مسافر در راه مانده ای در حوزه استحفاظی قم نداریم

قم- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به بارش برف در محورهای مواصلاتی قم که از شب گذشته آغاز شده است، گفت: نیروهای امدادی این استان تمام محورهای مواصلاتی را تحت پوشش دارند و هیچ مسافری در حوزه استحفاظی قم در راه نمانده است.

محسن اوروجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای اسکان مسافران احتمالی در راه مانده پیش بینی های لازم در فضای مصلای قدس قم با تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: مسافران در راه مانده در حوزه استحفاظی تهران هستند و از تعداد آن ها بی اطلاع هستیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر آزادراه های قم - تهران و قم - گرمسار بعد از کیلومتر 65 و محور قدیم قم - تهران از سمت حوزه استحفاظی تهران مسدود است.
اوروجی اضافه کرد: نیروهای امدادی قم از جمله هلال احمر، اورژانس 115، آتش نشانی، شهرداری، بخشداری و پلیس راه در صحنه حاضر هستند و تمام محورهای مواصلاتی استان قم باز است.
وی ادامه داد: همچنین بخشی از نیروهای هلال احمر و راهداری نیز در حوزه تهران حضور دارند و به بازگشایی مسیرها کمک می کنند.
وی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و برودت دما از شهروندان تقاضا داریم از مسافرت غیرضروری اجتناب کنند، زنجیر چرخ، آذوقه و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند و با نیروهای امدادی همکاری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: با توجه به احتمال یخ زدگی انشعابات، شهروندان و روستاییان باید تمام کنتورها و لوله های آبی که در فضای باز قرار دارد را با عایق مناسب بپوشانند.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
گفتنی است کارشناسان هواشناسی از مدت ها قبل ورود سامانه بارشی جدید را پیش بینی کرده و اطلاع رسانی های لازم را در این خصوص انجام داده بودند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com