کد خبر ۵۳۷۲۳ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
نجفی‌قدسی تصریح کرد:

ثبت نام بیش از 2 هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) طی 3 روز/ دلایل میزبانی قم

گروه مسابقات: مدیر دارالقرآن امام علی(ع) گفت: تنها طی سه روز از اعلام فراخوان نام‌نویسی یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ویژه آقایان بیش از دو هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند.

مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: ثبت نام در یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ویژه آقایان از 4 بهمن‌ماه آغاز و تا 10 همین ماه از طریق پایگاه اینترنتی این مؤسسه ادامه دارد.
وی با تأکید بر اینکه زمان فوق به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود، بیان کرد: در این دوره از مسابقات بنا بر تدبیری که اندیشیده شده است، ثبت نام در دو بازه زمانی انجام می‌گیرد، مرحله نخست که طی تاریخ مذکور است، تعیین رشته و پرکردن فرم‌های مشخصات و مرحله دوم نیز از 12 تا 15 بهمن‌ماه به منظور تعیین زمان حضور در مسابقه است.
نجفی قدسی تصریح کرد: زمان حضور متسابقان در 10 دوره برپایی این مسابقه به این گونه بوده که از طرف دبیرخانه مسابقات اعلام می‌شد، اما امسال براساس طرحی که از سوی واحد فناوری اطلاعات دارالقرآن انجام شده است، خود متسابقین زمان و ساعت حضورشان در مسابقه را انتخاب می‌کنند که امیدواریم این تجربه موفقی باشد.
مدیر دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به آماری از تعداد ثبت‌نام کنندگان، عنوان کرد: تنها در سه روز نخست بیش از دو هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که آنالیز شرکت‌کنندگان بدین شرح است، در رشته حفظ کل 307 نفر، رشته حفظ 20 جزء 233 نفر، رشته حفظ 10 جزء 525 نفر، رشته حفظ 5 جزء 421 نفر و در رشته قرائت تحقیق نیز 462 نفر و در رشته قرائت ترتیل نیز 241 نفر تا این لحظه نام‌نویسی کرده‌اند.

ثبت نام بیش از 2 هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) طی 3 روز/ دلایل میزبانی قم
وی با اشاره به اینکه درصد بالای نام‌نویسی در رشته حفظ کل و حفظ 10 جزء نشان می‌دهد که بیشترین شرکت‌کنندگان در بین حفاظ هستند، عنوان کرد: همچنین در رشته قرائت نیز اقبال خوبی صورت گرفته است.
نجفی قدسی با تأکید بر اینکه بازه زمانی مشخص شده برای ثبت‌ نام به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود، بیان کرد: به دلیل اینکه برنامه‌ریزی دقیق‌تری در این دوره از مسابقات داشته باشیم، شرکت‌کنندگان می‌توانند بهترین زمان ممکن را برای حضورشان در این مسابقه مشخص کنند، لذا فرآیند ثبت نام در دو مرحله انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: این مسابقات در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال انجام می‌گیرد و دلیل اینکه مقطع به مانند بخش بانوان دارای سه مقطع سنی زیر 16 سال و 16 تا 30 سال و بالای 30 سال نیست، این است که در مقطع سنی 30 به بالا شاهد ریزیش شرکت‌کنندگان در بخش بانوان بودیم و فرصت‌های داوری معطل می‌ماند و بخاطر همین در این دو مقطع سنی انجام می‌شود تا از فرصت داوری حداکثر استفاده صورت گیرد.
مسئول برپایی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در خصوص گروه داوری این دوره از مسابقات، بیان کرد: هشت گروه داوری این مسابقات را قضاوت می‌کنند و در برخی از رشته‌ها نیز مانند حفظ 10 جزء به دلیل حجم بالای شرکت‌کنندگان مجبور به قضاوت دو گروه داوری و دیگر رشته‌ها شاهد قضاوت یک گروه داوری هستیم.
وی در خصوص انتخاب شهر قم به دلیل میزبانی این دوره از مسابقات، بیان کرد: به دلیل فیض متسابقین از زیارت کریمه اهل‌بیت(ع) حرم حضرت معصومه(س) در کنار حضور در مسابقات و از دیگر سو برخورداری از بیانات و حضور مراجع عظام تقلید در این دوره از مسابقات، مقرر شد این مسابقات در این شهر مقدس برپا شود.
نجفی قدسی با اشاره به اینکه مسابقات فوق در مجتمع فرهنگی نور در داخل شهر قم انجام می‌شود، اظهار کرد: مسابقات از شنبه، 28 بهمن‌ماه، آغاز می‌شود و اختتامیه این مسابقات نیز جمعه، چهارم اسفندماه در بیت شریف علامه طباطبایی، صاحب تفسیرالمیزان که محل استقرار دارالقرآن علامه طباطبایی است، برپا می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com