کد خبر ۵۳۷۳۶ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵

حال 26 مصدوم سانحه اتوبوس اساتید دانشگاه رضایت بخش است/18 تن مرخص شدند

ملایر- ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در حال حاضر وضعیت عمومی 26 تن از اساتید قم که اتوبوس آنها در محور ملایر- اراک دچار سانحه شد، خوب و رضایت بخش است.

محسن ترکاشوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: 20 تن از اساتید سانحه دیده در بیمارستان امام حسین(ع) و هفت تن در بیمارستان دکتر غرضی ملایر بستری شدند و یک تن از اساتید در شب حادثه فوت کرد.
وی افزود: در حال حاضر 11 تن از اساتید از بیمارستان امام حسین(ع) ملایر مرخص شده اند و 2 تن از اساتید در بخش ارتوپدی مردان، چهار تن در بخش جراحی مردان و 2 تن در بخش ارتوپدی زنان به علت شکستگی بستری هستند و وضعیت عمومی آنها خوب است.
ترکاشوند بیان کرد: در همان لحظات اولیه بروز حادثه و واژگونی اتوبوس در نزدیکی محور ملایر- زنگنه از طریق مرکز فوریت ها بلافاصله گروهی به محل حادثه اعزام شد که پایگاه جاده ای زنگنه نزدیکترین پایگاه به محل حادثه بود.
وی ادامه داد: در این سانحه اساتیدی که نیاز به خدمات تخصصی تری داشتند به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شدند و اقدامات پزشکی و درمانی روی اساتید سانحه دیده انجام و هشت تن باقیمانده نیز پس از بهبودی مرخص می شوند.
طبق اعلام مدیر بیمارستان دکتر غرضی ملایر نیز حال هفت تن از اساتید بستری در این بیمارستان رضایت بخش است و همه آنها از این بیمارستان مرخص شده اند.
روز گذشته معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با حضور در 2 بیمارستان ملایر از اساتید سانحه دیده عیادت و از روند درمان، اقدامات پزشکی و ارایه خدمات به مصدومان این حادثه ابراز رضایت کرد.
به گفته رئیس دانشگاه قم، در پی سانحه واژگونی اتوبوس حامل اساتید این دانشگاه، روز گذشته گروهی از این دانشگاه برای پیگیری وضعیت اساتید به ملایر اعزام شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، ساعت 1.30 دقیقه بامداد روز شنبه هفتم بهمن ماه یک دستگاه اتوبوس حامل 27 تن از اساتید دانشگاه های قم، در کیلومتر 30 محور ملایر- اراک به علت خواب آلودگی راننده دچار سانحه شد که در این حادثه یک تن فوت و 26 تن دیگر مصدوم شدند.
این اتوبوس از قم به سمت مهران در حال حرکت بود که برای شرکت در کنفرانس بین المللی عازم نجف اشرف بودند.
به گفته مسئولان، راننده این اتوبوس معتاد بود.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده است.
2087/7528 /2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com