کد خبر ۵۳۸۴۶ انتشار : ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۸

آخرین وضعیت کمک‌رسانی ریلی به جاده‌های برفی

پس از توقف امکان سفر در بسیاری از جاده‌های زمینی ایران راه‌آهن اعلام کرد که آمادگی دارد در بسیاری از مسیرهای ریلی خود قطارهایی فوق‌العاده برای جابه‌جایی مسافران در نظر بگیرد.
خبرگزاری ایسنا: از این‌رو در طول ساعات گذشته بسیاری از مسیر‌های نزدیک به تهران از جمله قم و قزوین با در نظر گرفتن قطار‌های فوق‌العاده اقدام به جابه‌جایی مسافران کردند که به نظر می‌رسد این موضوع استقبال قابل توجه مردم را نیز در پی داشته است.

بررسی‌های ایسنا نشان می‌دهد که شرکت رجا برای سفر امروز تهران به قم پنج قطار مسافری مختلف در نظر گرفته که قطار‌های صبح امروز با ظرفیت کامل خود حرکت کرده‌اند و قطار‌های ساعت ۱۲:۲۰ و ۱۳:۵۰ نیز به ظرفیت تکمیل رسیده‌اند و تنها در حال حاضر یکی از قطار‌های مسیر تهران به قم که عصر امروز حرکت می‌کند ظرفیتی برای مسافرپذیری پیدا کردند.

امروز میان تهران و قزوین نیز چهار قطار رجا فعالیت می‌کنند که ظرفیت بلیت قطار ظهر امروز این شرکت به پایان رسیده، اما برای قطار عصر امروز همچنان ظرفیت فروش بلیت باقی است.

نکته قابل تأمل درباره ظرفیت قطار‌های در نظر گرفته تقاضای بسیار زیاد برای سفر به تهران است.

اطلاعات شرکت رجا نشان می‌دهد که از هم‌اکنون ظرفیت سفر ریلی از قم به تهران تا ساعت پایانی شب تکمیل شده و برای هیچ یک از مسافران امکان خرید بلیت جدید وجود ندارد.

در رابطه با مسیر قزوین به تهران نیز همین موضوع صدق می‌کند و جز قطار ساعت ۹ شب تقریبا هیچ ظرفیتی برای این مسیر باقی نمانده است.

در کنار امنیت قیمت پایین این سفر‌ها نیز برای مسافران جذابیت بالایی دارد تا جایی که قیمت بلیت اکثر قطار‌های مسیر تهران به قم تنها حدود ۴۰۰۰ تومان و در مسیر قزوین نیز کمتر از ۶۰۰۰ تومان است.

راه‌آهن اعلام کرده با وجود تمام مشکلات جوی به وجود آمده در طول روز‌های گذشته همچنان تمامی مسیر‌های ریلی باز هستند، اما امکان به وجود آمدن تاخیر در ورود برخی قطار‌ها به ایستگاه راه‌آهن مقصد وجود دارد.

همین ابهام باعث شده شب گذشته تعدادی از قطار‌ها برای چند ساعت مجبور به توقف در خطوط ریلی شوند و همچنین امروز نیز خبر از بالابودن تاخیر تعدادی از قطار‌ها منتشر شده است.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com