کد خبر ۵۳۹۷۲ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۷

یکی از مشکلات فرهنگی در قم "فرهنگ خودکنترلی" است

معاون نیروی انتظامی قم گفت: یکی از مشکلات فرهنگی در قم فرهنگ خودکنترلی و عصبانیت است و متأسفانه خیلی از افراد نمی‌توانند ارتباط کلامی با مردم برقرار کنند و ناهنجاری اجتماعی را شکل می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سرهنگ احمد صادقی صبح امروز در جلسه بررسی فاز نخست اجرای جشنواره نمایشی"شهر خوب، شهروند خوب"، با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ شهروندی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های استان مباحث فرهنگ شهروندی و ترافیکی است که متأسفانه زیرساخت‌های آن در سطح شهر چندان مناسب نیست.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مهندسی اجتماعی در استان نیاز به بازسازی و بهبود وضعیت دارد، افزود: تاکنون در سطح استان چنین جشنواره‌ای برگزار نشده بود که اجرای جشنواره نمایشی"شهر خوب، شهروند خوب" از کارهای فاخر فرهنگی که نیازمند شجاعت، تدبیر و درایت لازم بود در چند ساله گذشته به شمار می‌رود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی قم اجرای چنین جشنواره‌ای را مانند پذیرش ریسک برشمرد و ابراز کرد: برخی از کارهای فرهنگی شاید در ابتدا با اقبال خوبی روبرو نشوند، ولی زمانی که مردم با آن ارتباط برقرار کنند قطعاً به خروجی نیز منجر می‌شود.

وی آموزش با ریتم نمایش و دارای رنگ و لعاب را منجر به تأثیرگذاری دانست و گفت: استمرار چنین طرح‌هایی در اثربخشی در جامعه قطعاً تأثیرگذار است و باید مصادیق بی‌فرهنگی اجتماعی و برخی حقوق شهروندی در سطح شهر شناسایی و به مردم آموزش داده شود.

صادقی، اجرای موضوعات مبتلابه جامعه را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فرهنگی در قم فرهنگ خودکنترلی و عصبانیت است و متأسفانه خیلی از افراد نمی‌توانند ارتباط کلامی با مردم برقرار کنند و ناهنجاری اجتماعی را شکل می‌دهند.

وی با بیان اینکه برخی حواشی نباید سبب دلسردی دست‌اندرکاران این جشنواره شود، عنوان کرد: پلیس همراه با دستگاه‌های مختلف آماده هرگونه شناسایی مصادیق و سوژه‌های اجتماعی برای فرهنگ‌سازی بوده و می‌توانند همراه میدانی چنین جشنواره‌هایی باشد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی قم یادآور شد: از جمله کارهای دیگر استفاده از تجربیات فرهنگی دیگر کشورها با نگاه مردم شناسانه کشور بوده و می‌توان اقدامات آن‌ها را با مصادیق بومی تلفیق و به خروجی کشاند.

وی با درخواست از مسئولان استانی برای حمایت از اجرای طرح‌های فرهنگی در سطح استان اظهار داشت: مسئولان باید کمک کنند چنین طرح‌هایی ادامه‌دار بوده تا به خروجی برسد و اگر تعصبی به مردم نداشته باشیم نمی‌توانیم گام مؤثری برای آنان برداشت.

صادقی خاطرنشان کرد: پلیس برای همراهی و حضور در سناریوهای آموزش فرهنگ شهروندی آمادگی داشته و می‌تواند در این زمینه همراه با دیگر دستگاه‌ها اقدامات مثبتی را رقم بزند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com