کد خبر ۵۳۹۸۸ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۶

مقام شهید را نمی‌توان در قالب کلمات توصیف کرد/ ماه بهمن یادآور بیشترین جانفشانی‌های دلاورمردان

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی با بیان اینکه مقام شهدا باید با محوریت مردم و در تمام روزهای سال گرامی داشته شود، گفت: شهید دارای جایگاهی بسیار بلند مرتبه است و مقام شهید را نمی‌توان به سادگی و در قالب کلمات توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید مبارزه با نفوذ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌علی لطفیان سرگزی، همایش «حیات طیبه» در راستای بزرگداشت یاد و نام شهدای عملیات مرصاد شهیدان حسن، علی و رضا مظفر با حضور جمعی از اعضای یاوران نماز و خانواده‌های‌شان امروز، 10 بهمن‌ماه در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه در این همایش با گرامیداشت ايام فاطمیه و دهه فجر، با بیان اینکه مقام شهدا باید با محوریت مردم و در تمام روزهای سال گرامی داشته شود، گفت: شهید دارای جایگاهی بسیار بلند مرتبه است و مقام شهید را نمی‌توان به سادگی و در قالب کلمات توصیف کرد.

کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ضامن پایداری و موفقیت جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: این فرهنگ برآمده از دین اسلام و برگرفته از نهضت امام حسین(ع) است. امام حسین(ع) با مقاومت، ایثار و فداکاری در زندگی فردی و اجتماعی دین اسلام را زنده نگه داشت.

وی با معرفی سه برادر شهید (حسن، علی و رضا) مظفر در عملیات مرصاد، گفت: حسن نیت و خلوص از سراسر وجود این مردان گرانمایه نمایان بود. از جمله فعالیت‌های برادران مظفر می‌توان به تربیت انسان‌های کارآمد اشاره کرد. شهیدان مظفر از طریق تبلیغ چهره به چهره در نگهبانی از شریعت آسمانی کوشا بودند و با اقشار مختلف مردم ارتباط داشتند.

کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با گذری بر حیات سیاسی و جهادی برادران مظفر از شهدای سرافراز عملیات مرصاد، اظهار کرد: ماه بهمن در تاریخ انقلاب همیشه یادآور بیشترین جانفشانی‌ها و ایثار بسیاری از دلاورمردان کشور ایران اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام لطفیان در ادامه با اشاره به مناسبت ایام فاطمیه، عنوان کرد: در فرازهایی از صحیفه امام خمینی(ره)، ج 7، ص 337 آمده است؛ حضرت فاطمه زهرا(س)... یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان. او زن معمولی نیست؛ او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است... زنی که اگر مرد بود، نبی بود؛ زنی که اگر مرد بود، به جای رسول‌الله(ص) بود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com