کد خبر ۵۴۰۵۳ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶
نماینده مردم قم در در پاسخ به پژمان‌فر :

اگر با سؤال از رئیس‌جمهور مشکل مؤسسات مالی حل می‌شود، سؤال را امضا کرده و به ما بدهید

لاریجانی در پاسخ به تذکر تند پژمان فر در صحن علنی اظهار داشت: اگر شما همچنان تصور می‌کنید که با طرح سؤال از رئیس‌جمهور مشکل مؤسسات مالی و اعتباری حل می‌شود، سؤال را امضا کرده و به ما بدهید زیرا بسیاری از نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 11 بهمن در پاسخ به تذکر نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات که گفته بود وی تصور می‌کند عقلش از سایر نمایندگان بیشتر است، گفت: بنده نه خود را بزرگ می‌دانم و نه تصور می‌کنم که عقلم از شما بیشتر است.

وی با درخواست از نماینده مشهد برای آنکه مطالب را در لفافه مطرح نکند، اظهار داشت: ما در نشستی طولانی در این باره توضیح داده و گفتیم که اختیار طرح سؤال با نمایندگان مجلس است.

لاریجانی در ادامه گفت: برخی از افراد در این مؤسسات مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کردند که در نتیجه دچار مشکل شده‌اند که یا کلاهبرداری صورت گرفته و یا اینکه مؤسسات اعلام کردند که ما 30 درصد سود به سپرده‌ها می‌دهیم.

وی با ذکر اینکه طبیعتاً پس از کلاهبرداری، شاکیان باید به قوه قضائیه مراجعه کنند تا اموال خود را از کلاهبرداران بازپس گیرند و به طلبکاران بپردازند، اظهار داشت: سپرده‌گذاران جلوی مجلس تجمع می‌کردند در حالی که قوه قضائیه باید به این پرونده رسیدگی می‌کرد و این مسئله زمان‌بر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی‌ها انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که 98 درصد سپرده‌گذاران زیر 200 میلیون تومان در مؤسسات سرمایه‌گذاری کردند، در نتیجه از طرف مجلس آقای پزشکیان و از قوه قضائیه و دولت نیز هرکدام یک نماینده ساعت‌ها به وقت نشستند که چگونه باید این معضل حل شود.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه اعلام کرد که ما از این جهت مشکل داریم و شرعاً باید به نسبت برابر مطالبه همه سپرده‌گذاران را پرداخت کنیم، اما تقاضای ما این بود که مطالبات طبقات پایین‌تر زودتر پرداخت شود، نتیجه آن شد که سران قوا جلسه گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که جهت این مشکل شرعی باید از رهبری اذن بگیرند و رفتیم از ایشان اجازه گرفتیم و قوه قضائیه هم موافقت کرد و دولت هم در حال حاضر این بدهی‌ها را پرداخت می‌کند.

لاریجانی خطاب به پژمان‌فر گفت: اگر شما فکر می‌کنید راه بهتری وجود دارد بفرمائید، چرا که به عقل ناقص ما رسید که این راه پی بگیریم، پس شما مدام به ما طعنه نزنید که شما خودتان را از دیگر نمایندگان جلوتر می‌دانید.

وی با ذکر اینکه هنوز طی مسیر حل مشکلات سپرده‌های مردم ادامه دارد، اظهار داشت: شما با این وجود می‌گویید که می‌خواهید از رئیس‌جمهور طرح سؤال کنید، خب بفرمائید سؤال را بپرسید؛ ما مشکلی نداریم.

لاریجانی با درخواست از نمایندگانی که تصور می‌کنند با طرح سؤال از رئیس‌جمهور مشکل سپرده‌های مردم حل می‌شود، تا امضای خود را ارائه دهند، بیان داشت: شما (پژمان‌فر) امضای این 180 نماینده را بیاورید.

وی افزود: حجت ما با شما تنها این بود که ببینیم چه کارهایی تاکنون صورت گرفته است، اما اگر همچنان اصرار دارید، نامه امضای نمایندگان را جمع‌آوری کنید تا ما بعد از بررسی لایحه بودجه، آن را قرائت کنیم، چرا که دائم می‌گویید اجازه طرح سؤال از رئیس‌جمهور داده نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شما همچنان تصور می‌کنید که با طرح سؤال از رئیس‌جمهور مشکل مؤسسات مالی و اعتباری حل می‌شود، سؤال را امضا کرده و به ما بدهید زیرا بسیاری از نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com