کد خبر ۵۴۱۳۷ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

شرکت حدود 10 هزار تن در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قم

قم - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به این که ٩ هزار و ٦٥٠ تن در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان شرکت کرده اند، گفت: ثبت نام در این آزمون به پایان رسیده و آزمون در بخش های مختلف حفظ و مفاهیم قرآنی در اسفندماه امسال برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید موسی حسینی کاشانی در دومین نشست شورای سیاست گذاری هفته قرآن و عترت استان اظهار کرد: با توجه به تجمیع برگزاری آزمون قرآن کریم توسط ادره های اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته از این آزمون صورت گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت استان قم از ١٢ تا ١٨ اسفندماه امسال بیان کرد: برگزاری این هفته مختص به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، بلکه یک برنامه استانی می باشد و نیازمند مشارکت و همیاری تمام دستگاه ها و نهادهای استان است.
حسینی بر استفاده از ظرفیت های همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی و کارشناسان و موسسه های قرآنی استان در این زمینه تاکید و تصریح کرد: تجمیع برنامه های گوناگون فرهنگی، ثمره و بازده بیشتری را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان این که تصمیم داریم که هر سال در اسفندماه هفته قرآن و عترت را به صورت مداوم و مستمر برگزار کنیم، افزود: تداوم برگزاری این هفته به صورت سالانه فرصتی را برای همه دست اندرکاران امور قرآنی فراهم می آورد تا دستاوردها، برنامه ها و تولیدهای خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر آحاد جامعه از برنامه های قرآنی در سطح استان آگاهی می یابند و به نحو شایسته تری می توانند از آنان بهره بگیرند و نیز فرصتی فراهم می شود تا آثار تولیدشده با موضوع قرآنی در بخش های مختلف مانند پایان نامه، مقاله، کتاب و اثرهای هنری در رشته های گوناگون در معرض دید عموم قرار بگیرد و به مخاطبان عرضه شود.
حسینی با بیان این که تا پایان بهمن ماه جاری فرصت ارسال آثار در بخش های گوناگون برای شرکت در جشنواره هفته قرآن وعترت استان قم وجود دارد، تصریح کرد: دریافت اثرهای بیشتر در رشته های گوناگون این فرصت را برای ما فراهم می آورد تا با برگزاری نمایشگاه از این آثار بهره ببریم.
وی با بیان این که این جشنواره در بخش های ادبی، هنری، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمایی و رسانه برگزار می شود، تاکید کرد: شرکت در این جشنواره هیچ محدودیتی ندارد و همه قشرهای جامعه در سنین مختلف می توانند در آن شرکت کنند.
وی ادامه داد: این جشنواره در رشته هایی هم چون؛ شعر، داستان کوتاه (ادبیات قرآنی)، مقاله، پایان نامه، صنایع دستی (آثار چوبی و فلزی)، هنرهای تجسمی (عکس، خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط و پوستر)، نمایش خیابانی، فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلمنامه نویسی و رسانه (آثار منتشر شده در رسانه های مکتوب و مجازی) برگزار می شود.
حسینی با بیان این که با استفاده از ابزار هنر مانند فیلم و شعر بهتر می توان پیام را از جمله در مسائل قرآنی و معارف اسلامی به مخاطب منتقل کرد، گفت: تاکنون در این زمینه کارهای هنری خوبی انجام شده است، اما درصدد ترغیب بیشتر هنرمندان در زمینه فعالیت در امور قرآنی هستیم.
وی اعلام کرد: با توجه به انجام برنامه های متعدد فرهنگی در اسفندماه امسال، آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان قم در ٣٠ فروردین ماه سال آینده در شب ولادت باسعادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.
در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت می کنند.
آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره هفته قرآن و عترت استان قم تا ٣٠ بهمن ماه جاری است، علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به نشانی اینترنتی https://qom.farhang.gov.ir و یا دفتر قرآن و عترت این اداره کل در بلوار جمهوری اسلامی مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ٣٢١١٤٢٢٠ با پیش شماره ٠٢٥ تماس بگیرند.
7406/ 1175 تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com