کد خبر ۵۴۱۴۹ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۸
آیت‌الله علوی‌گرگانی؛

مسئولی که لیاقت لازم را ندارد باید برود

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت:کاش نظام دولتی به گونه‌ای بود که اگر افرادی لیاقت لازم را دارند، در سمت خود ابقا شوند، اما متاسفانه گاهی نظرات متفاوت است.

مسئولی که لیاقت لازم را ندارد باید برود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛استاد برجسته حوزه علمیه قم  آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی عصر امروز در دیدار محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران گفت: خدمات آقای قالیباف به مستضعفین قابل تقدیر است، امیدوارم که شهردار فعلی تهران هم رویه خدمت کردن به مستضعفین را ادامه بدهد، چنین خدمتی موجب دوام مسؤولیت می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: انسان از بین می‌رود، اما عمل او در جامعه باقی می‌ماند و آیندگان در خصوص عمل انسان نظر می‌دهند، ائمه معصومین (ع) این مساله را به مردم تفهیم کردند.

وی با اشاره به روایات ائمه معصومین (ع) در خصوص لزوم خدمت به مردم اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمود: به گونه‌ای در مردم باشید که اگر از بین آن‌ها رفتید ناراحت شوند، اما برخی از افراد در صحنه قدرت به گونه‌ای عمل می‌کنند که دیگران منتظر رفتن آن‌ها هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ای کاش نظام دولتی به گونه‌ای بود که اگر افرادی لیاقت لازم را دارند، در سمت خود ابقا شوند، اما متاسفانه گاهی نظرات متفاوت است.

وی خطاب به شهردار سابق تهران گفت: شما در هر سمتی باید مسئولیت خود را به احسن وجه انجام بدهید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به آرزوی خود برای مدیران اظهار کرد: آن‌ها باید به گونه‌ای مسئولیت خود را انجام بدهند که اگر از مردم نظرسنجی کردند، اکثریت جامعه بگویند که چنین شخص خدومی است، رضایت مردم سند افتخار است، البته هیچ‌گاه همه مردم از یک فرد راضی نیستند، ائمه معصومین (ع) با وجود داشتن مقام عصمت، مخالفانی در جامعه داشتند.

وی در توصیه‌ای به شهردار سابق تهران تصریح کرد: اگر دوباره پست اجرایی به دست گرفتید، از عمل گذشته خود به عنوان تجربه‌ای برای پست خود استفاده کنید و رشد خود را در کار ادامه بدهید تا بتوانید به وظیفه خود به احسن وجه نشان بدهید.

 

منبع:فارس

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com