کد خبر ۵۴۱۷۷ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳

رفیعی: باید فاصله میان مردم و مسئولان را کم کرد

قم- ایرنا- عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه یکی از بالاترین خطرات در نظام جمهوری اسلامی را فاصله افتادن میان مردم و مسئولان دانست وگفت: برای نظام اسلامی بد است که مسئولان خود را جدای از مردم بدانند، لذا باید محافظت ها را کم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والمسملین ناصر رفیعی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس قم، مردمی بودن را یکی از ویژگی های پیامبر(ص) دانست و اظهار داشت: مسئولان باید با مردم و بین آنان باشند تا مردم آنان را از خود بدانند.
وی با بیان اینکه در کشور اینقدر خطر نیست که نیاز به این حد از محافظت باشد تاکید کرد: بسیاری از حفاظت ها تشریفاتی هستند، معنا ندارد فرماندار، استاندار، شهردار و مدیران کل خود را از مردم جدا کنند بلکه باید مسئولان بین مردم بیاید و با آنان ارتباط داشته باشند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه مردم از صداقت ناراحت نمی شوند و نباید به آنان وعده دروغ داد گفت: نباید در میان مردم یاس و ناامیدی ایجاد کرد چرا که با نگاه به عملکرد انقلاب اسلامی شاهد تغییرات چشمگیر در کشور هستیم به طوری که در صنایع، زیرساخت ها و علوم مختلف پیشرفت های گسترده ای صورت گرفته است، روزی در ساخت گلوله مشکل داشتیم ولی امروز شهرهای موشکی در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: خیانت اجتناب ناپذیر است به طوری که در حکومت امیرالمومنین هم برخی کارگزاران خائن نیز وجود داشت ولی امام علی(ع) با متخلفات با قاطعیت و با فوریت برخورد می کرد.
وی در ادامه با بیان ویژگی های فرهنگ فاطمی گفت: امروز آسیب هایی از جمله کم شدن ادب، احترام و حیا، کاهش ازدواج و افزایش طلاق ، گریبان گیر خانواده ها شده است که الگوگیری از فرهنگ فاطمی تمام مشکلات را برطرف می کند.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- مسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com